Inlägg från: Johnnyorange |Visa alla inlägg
  • Johnnyorange

Hur rädda är kvinnor för män?

Är ni mer rädda för oattraktiva män?

• Johnnyorange
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 11:25:07 följande:

Nej absolut inte. Skulle nästan säga tvärtom. Kaxiga självsäkra killar  och speciellt i grupp gör mig mest rädd. De ser ofta bra ut eller tror att de är Guds gåva till kvinnor.

Men det finns en typ av oattraktivitet som skrämmer mig och det är om det är något osunt med mannens utstrålning. Kanske någon psykisk sjukdom, bitterhet, påverkad av droger,  hat eller något obestämbart och obehagligt. Psykopatiska drag, opålitlighet, ilska, aggressivitet...Då blir jag rädd. Människor som  t ex inte är friska nog att ta hand om sig och klara av att leva i samhället

Räknar du då in personer med diagnoser som Adhd, asperger syndrom, Downs syndrom m.m.? För många klarar ju av att leva i samhället bara de får stöd och förståelse.
  • Johnnyorange
    Anonym (Ofta) skrev 2018-05-17 12:24:10 följande:

Hen skrev psykisk sjukdom - nämnde INTE en funktionsvariant eller ett syndrom.

Jo men ibland använder personer den definitionen av ren okunskap. Men låt oss se hens svar.
  • Johnnyorange
    lövet2 skrev 2018-05-17 12:48:28 följande:

Nej. Nästan tvärtom. Ju mer maskulin, desto mer hotfullt kan det kännas. Någonstans i det undermedvetna, kanske man bedömer hur stort hot han är. Hans storlek, styrka, allmänna utstrålning ...

Fast vissa tjejer känner ju även en trygghet i att ha en maskulin "stark" man som skyddar en. När vi levde i grottor så krävdes det ju att männen var starka om det kom en vild farlig best. Det tror jag många kvinnor känt sig trygga med. Men sen kan jag förstå att den kan ses som skrämmande med.
  • Johnnyorange
    Anonym (konstant rädd) skrev 2018-05-17 12:46:09 följande:

Nej inte såna diagnoser eller funktionshinder, men det kan ju klart påverkar en persons utstrålning om de inte har koll på de social koderna. Men mer psykopatiska drag som aggressivitet och oberäknelighet. Ondska i alla former som kan skapas i en person som haft dåliga förutsättningar, svår livssituation, otur med kvinnor, karriär, fått konstiga böjelser osv. Den typen är jag rädd för, inte ett funktionshinder i sig, snarare hur det tar sig uttryck.

ADHD t ex är en diagnos som förekommer mycket i fängelser och brottsstatistiken hos personer som valt en kriminellväg, det påverkar ju klart omvärldens reaktioner inför dessa. Men har en hel del personer i mitt liv med ADHD och asbergers och ingen av dessa är jag rädd för eller är kriminella.

Ok tack! Då förstår jag mer hur du menar.
  • Johnnyorange
    Anonym (!) skrev 2018-05-17 13:57:42 följande:

Jo, men då ska man känna honom väl och veta var man har honom. En stor och stark man med mycket pondus, som jag bara är lätt bekant med, känner jag mig inte särskilt trygg tillsammans med. Får han för sig att han ska ge sig på mig så är jag ju chanslös, och dessutom kommer folk att tro mer på honom än på mig ifall jag berättar efteråt vad han har gjort mot mig. Det i särklass viktigaste för att någon ska kännas trygg är att jag vet att personen vill mig väl.

Precis! Men då handlar det snarare om hur maskuliteten riktas än maskuliteten i sig.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?