• Dr Nail

Hur rädda är kvinnor för män?

Man kan vara rädd för allting. Gå ut och hamna mitt i en terrorattack? Bli smittad av ett okänt virus? Bli påkörd av en soptruck? Bli träffad av blixten?

Det finns så många alternativ för er som är "rädda för män", så det kanske är bättre att ni stannar hemma hela livet :)

• Dr Nail
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-17 23:37:23 följande:

Men varför skulle det vara samma procent som gör de anmälda brotten? Det är ju bara fantasier. Jag hittar ingen statistik på hur många av Sveriges män som begår brotten. Det står ingenstans: det är bara 1 procent av alla män som är våldsamma, du kan lita på 99 procent av männen. Det är tyvärr inte så.

Det finns statistik och den säger att det är män som begår sexualbrott, våldsbrott och mord. Mot både män och kvinnor. Så vi gör rätt i att vara rädda för män. Godnatt. 

Det finns statistik som säger att det är däggdjur som begår sexualbrott, våldsbrott och mord. Det finns även statistik som säger att det är kolbaserade livsformer som gör många av dessa.

Var rädd för alla kolbaserade livsformer. Jag hoppas att du kan ha en god natt!
  • Dr Nail
    Anonym (jätterädd) skrev 2018-05-18 00:03:36 följande:

Trams.

Naturligtvis. Vill man vara rädd, så är allting trams som säger att man inte behöver vara rädd.

Jag förstår att du vill vara rädd :D
  • Dr Nail
    Akira Öken skrev 2018-05-18 00:39:06 följande:

Det är mycket intressant att en stor del av de svarande i tråden är män, som i inlägg efter inlägg propagerar mot, förlöjligar och förminskar de känslor och upplevelser som de tillfrågade (kvinnorna) presenterar.

Inte ens i en fråga som är ställd till kvinnor och gäller kvinnors upplevelser är de villiga att lyssna. Det sorgligaste är att de själva inte förstår att de ÄR en del av problemet.

En del av problemet är man bara när man VILL vara en del av problemet. Vill man hitta på problem, och sen vara en del av dem, så varsågod, men dra inte in andra i era problem.

:D
  • Dr Nail
    Akira Öken skrev 2018-05-18 16:52:08 följande:

Visst vore det fantastiskt om man kunde välja vilken samhällsstruktur man vill leva i!

"Dra in andra i era problem"? Ja, om ni kunde sluta med det. Detta är ju ett mans-problem som går ut över kvinnor. Så sluta gärna beter er illa, misshandla och våldta. När ni ändå håller på vore det asschysst om ni även slutade förlöjliga kvinnor.

Vissa bygger så mycket av sin identitet på att vara rädda, att om man tar ifrån dem deras rädsla, då finns det inget kvar av dem, då blir de ingenting.

Jag förstår att många i denna tråd kämpar för sin rätt att få vara den rädde. Det sker med hjälp av generaliseringar, lösryckta siffror, och även deras heliga "upplevelser", som ingen får ifrågasätta.
  • Dr Nail
    Mella-Bella skrev 2018-05-21 14:43:55 följande:

Gen

Det kan nog ligga en del i det iallafall för min del förut men mycket har gått över nu. Det tog över mycket i tillvaron vågade inte ens gå ut på tomten om jag var ensam, skyndade mig till och från bilen osv. Så visst kan man säga att rädslan blev en del av identiteten det fanns hela tiden med mig. Och orsaken, att jag blev angripen av en främmande besökare som först utgav sig för att vilja ha hjälp, det är min upplevelse som ingen kan ifrågasätta så du har väl rätt där också.

Jag står fast vid att det generellt behövs mindre rädsla i samhället, i Sverige. Och framför allt ska man sluta vara rädd för människor.
  • Dr Nail
    Amak skrev 2018-06-09 20:53:30 följande:

"Män är rädda att kvinnor ska skratta åt dem. Kvinnor är rädda att män ska döda dem."

Lika illa båda två, men det värsta är att folk är rädda för varanda och lever sina liv begränsade av rädslan.
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?