Anonym (Stan Smith) skrev 2018-05-19 18:24:43 följande:
20 år tillbaks kanske? 
Iom att det pratas så mycket om att män våldtar och att kvinnor bverättar öppet om hur de är rädda på nätet så borde det väl göra tjejer mer försiktiga? 
Så kvinnor har mindre one nights stand nu än i slutet av 90-talet? Vad bygger du det på? Var slutet av 90-talet i så fall en "extrem" i sammanhanget eller menar du att det är mängden tilkfälligt sex nu som är anmärkningsvärt ? Tänker du att det bara är nu precis efter mee to som det gått ned eller?
Och att det alltså skulle vara en effekt av att media uppmärksammat kvinnors berättelser om sexuella övergrepp och sexuella trakasserier? 
Jag har ingen aning om hur det förhåller sig men tycker det låter lite märkligt. Jag är född i mitten av 70talet och är definitivt uppfostrad med att man ska cara fördiktig med män man inte känner och att män är möjliga förövare, så jag trodde inte just detta var nåt nytt för kvinnor. Jag trodde mer att det nya med mee to var hur utbredda sexuella trakasserier var inom vissa yrkesbrancher - vilket ju inte har så mycket med one nights stands att göra. 
Jag tänker också att generation som var ung i mitten och slutet av 90talet varr extremt medveten om Hiv med anledning av massiva kampanjer tidigare och att det också borde påverkat one night stands. 
Men sen verkar ju detta med kk vara en ny spridd företeelse så det kanske minskar antalet rena one night stands. Men det tror jag inte har med ny kännedom om risk för våldtäkter att göra utan snarare än ny syn på sex och i synnerhet kvinnors sexualitet. 
Men men, dett är väl ot. Men reageeade på ditt påstående stt kvinnor inte skulle ha one nigt stands lika mycket som förr. Jämför man med min föräldragenereation som är född på 40talet är jag säker på att det är betydligt mer one night srands idag och kollar man ännu tidigare (innan fri abort och utbredningen av ppiller lär skillnaden vara ännu större till nutidens fördel (om man anser one night standa vara nåt bra).