Inlägg från: Anonym (Emme) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emme)

Hur rädda är kvinnor för män?

Jag var aldrig rädd för män som grupp förut utan endast en handfull särskilda män som jag visste var oberäkneliga/inte tog hänsyn till integritet.

Det har kommit mer på senare år, efter jag blev ca 30 år, beror nog delvis på att jag rör mig i andra miljöer nu.

• Anonym (Emme)
    Anonym (Emme) skrev 2018-05-21 12:29:43 följande:

Jag var aldrig rädd för män som grupp förut utan endast en handfull särskilda män som jag visste var oberäkneliga/inte tog hänsyn till integritet.

Det har kommit mer på senare år, efter jag blev ca 30 år, beror nog delvis på att jag rör mig i andra miljöer nu.

Kan tillägga att det fanns en kvinna jag var rädd för också, så min upplevelse stämmer komiskt nog rätt väl överens med statistiken också :)
  • Anonym (Emme)
    Mella-Bella skrev 2018-05-21 14:43:55 följande:

Gen

Det kan nog ligga en del i det iallafall för min del förut men mycket har gått över nu. Det tog över mycket i tillvaron vågade inte ens gå ut på tomten om jag var ensam, skyndade mig till och från bilen osv. Så visst kan man säga att rädslan blev en del av identiteten det fanns hela tiden med mig. Och orsaken, att jag blev angripen av en främmande besökare som först utgav sig för att vilja ha hjälp, det är min upplevelse som ingen kan ifrågasätta så du har väl rätt där också.

Jag hade inte velat ha dr-nail på min tomt... så du behöver nog inte känna att du måste förklara dig.

Vore märkligt om människan som enda djur inte skulle ta intryck och försöka dra lärdom av sina upplevelser.
  • Anonym (Emme)
    Mella-Bella skrev 2018-05-21 14:43:55 följande:

Gen

Det kan nog ligga en del i det iallafall för min del förut men mycket har gått över nu. Det tog över mycket i tillvaron vågade inte ens gå ut på tomten om jag var ensam, skyndade mig till och från bilen osv. Så visst kan man säga att rädslan blev en del av identiteten det fanns hela tiden med mig. Och orsaken, att jag blev angripen av en främmande besökare som först utgav sig för att vilja ha hjälp, det är min upplevelse som ingen kan ifrågasätta så du har väl rätt där också.

Jag hade inte velat ha dr-nail på min tomt... så du behöver nog inte känna att du måste förklara dig.

Vore märkligt om människan som enda djur inte skulle ta intryck och försöka dra lärdom av sina upplevelser.
  • Anonym (Emme)
    Anonym (Försiktig) skrev 2018-05-22 11:10:12 följande:

Numera är jag alltid vaksam. Det var jag inte förr, men borde ha varit mer... men nu känns det faktiskt farligare.

Jag undviker att hamna ensam med en man helst, men det beror på fler saker än att man är rädd att bli utsatt för övergrepp. Vissa män förstår jag inte skulle göra något, men då är det istället andra saker som gör att jag undviker det, antagligen har jag påverkats av mellanöstern-kultur att det inte är okej att sitta som ensam kvinna med en man man inte är gift med.

Har mycket erfarenhet av det synsättet, och sen är det religionen också.

Så du litar inte på dig själv? Eller vad är det du säger?

Så många gånger jag suttit själv med män, och inget har hänt, så många intressanta samtal jag skulle missat! Alla fantastiska personligheter jag aldrig skulle mött. Enda sättet (för mig) att se en människa på djupet är på tu man hand. Tragiskt att tänka på. Det är inte som att vi behöver slå ner onödiga kilar mellan varken nationaliteter, åldrar eller kön :/
Svar på tråden Hur rädda är kvinnor för män?