Hur rädda är kvinnor för män?
Ha alltid ögonsprej eller vad det heter och lär dig självförsvar!
Ha alltid ögonsprej eller vad det heter och lär dig självförsvar!
Skulle säga att män är rädda för kvinnor,efter meetoo så törs man knappt bjuda på kaffe än mer råka röra en kvinna.
Ja, jag är definitivt rädd/nervös/obehaglig till mods kring män, ja framförallt okända män då. Beror nog mkt på situationen. Mer rädd utomhus, mer rädd i mörker, mer rädd för yngre o för grupper..   Känner inte samma sak när det är kvinnor/tjejer! O hemlösa/alkisar fast det är av båda könen..
 Sen inte 100% ALLA män/killar, sorgligt nog dömer man ju på utseendet ifall någon ser snäll eller hotfull ut.. O som sagt situationen/utrymmet påverkar mkt (precis som min spindelfobi, en spindel som springer över asfalten framför mig gör mig inte mkt mer än att jag konstaterar att den är där, men en spindel när man sitter på toa är mardröm).. 
Det är lite svårt att beskriva. Jag är inte rädd för män när jag väl träffar dem, men tex om man ska på en dejt eller nåt, så tänker man ju tanken att det är bäst att träffas ute på stan först. När jag väl har träffat okända killar hemma hos dem eller mig har jag aldrig känt mig rädd. 
 Däremot är jag livrädd att gå själv hem efter krogen eller bara på natten/kvällen. Om jag går förbi en man på gatan då är jag seriöst jätterädd.