• poppa01

    jag har blivit feminist

    tänkte bara meddela er att jag blivit feminist och att jag skäms för många trådar ja skapat i denna forumsdel.

    feminism är enda målet till jämnlikhet.

    jag är också anti-rasist.

  • Svar på tråden jag har blivit feminist
  • Aniiee

    Tråkigt att du blivit av med dina kritiska fakulteter.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • poppa01
    Aniiee skrev 2018-05-16 23:02:33 följande:

    Tråkigt att du blivit av med dina kritiska fakulteter.....


    va?
  • Dr Börje

    Några frågor som uppstår här:
    - Vad är det som får dig att tro att du har blivit feminist?
    - Vad är en feminist (hur definerar du feminism)?
    - Vad var det isf som fick dig att bli "feminist"?

  • poppa01
    Dr Börje skrev 2018-05-17 08:26:55 följande:

    Några frågor som uppstår här:
    - Vad är det som får dig att tro att du har blivit feminist?
    - Vad är en feminist (hur definerar du feminism)?
    - Vad var det isf som fick dig att bli "feminist"?


    av samma anledningar som folk som blivit liberaler tror att de blivit liberaler, vilken märklig fråga.

    en feminist är en person som arbetar för att patriarkatet ska förstöras, feminism är vägen till jämnlikhet . kvinnor som grupp är förtryckta av män som grupp . 

    jag blev feminist eftersom det är synt förnuft, jag ser klart och tydligt att kvinnor är förtryckta av män och jag vill göra något åt det . jag tycker också om att feminist-rörelsen sysslar mycket med anti-rasismen, hjälper fattiga och flyktingar och arbetar mot homofobi .

    svarade jag rätt ? eller har jag fortfarande att lära ? :)
  • Nimzay

    Tjjo...Det var ju synd, själv är jag inte feminist iaf inte för det mesta. Och ännu mer synd att du är antirasist - bara att beklaga. Tack och hej

  • Aniiee
    poppa01 skrev 2018-05-16 23:45:40 följande:
    va?
    Om du tror att feminism har monopol på "jämnlikhet"så har du tappat dina kritiska fakulteter.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Vik945
    poppa01 skrev 2018-05-18 21:51:31 följande:
    av samma anledningar som folk som blivit liberaler tror att de blivit liberaler, vilken märklig fråga.

    en feminist är en person som arbetar för att patriarkatet ska förstöras, feminism är vägen till jämnlikhet . kvinnor som grupp är förtryckta av män som grupp . 

    jag blev feminist eftersom det är synt förnuft, jag ser klart och tydligt att kvinnor är förtryckta av män och jag vill göra något åt det . jag tycker också om att feminist-rörelsen sysslar mycket med anti-rasismen, hjälper fattiga och flyktingar och arbetar mot homofobi .

    svarade jag rätt ? eller har jag fortfarande att lära ? :)
    Exempel på detta patriarkat?
    Aniiee skrev 2018-05-19 13:37:45 följande:
    Om du tror att feminism har monopol på "jämnlikhet"så har du tappat dina kritiska fakulteter.
    Instämmer.

Svar på tråden jag har blivit feminist