Anonym (Justdet) skrev 2018-05-20 12:34:22 följande:
Jag är i sitsen att jag börjat tvivla på min partner efter att en annan kille hört av sig till mig. Han säger sig ha träffat min tjej vid ett antal tillfällen under våren men även innan dess och att de haft en romans tillsammans. Jag har lite svårt att förstå det hela då jag litat totalt på min tjej och upplevt att vi har ett bra förhållande sen flera år tillbaka. Jag känner inte den andra killen, han var inte detaljerad i sin beskrivning men ändå kan jag inte släppa det. Han ser bra ut när jag kollade upp honom och min tjej visste vem det var när jag konfronterade henne, men hon verkade förvånad.
Hon säger att det är en kille som hon träffade kortvarigt innan mig då de läste samma utbildning och att hon absolut inte varit med honom medan vi varit tillsammans. Hon säger att han förmodligen är psykiskt instabil och vill förstöra för oss och hittar på allt! Dessutom frågar hon mig nästan retoriskt hur hon skulle hinna vara otrogen när hon klättrar i karriären och tillbringar nästan all sin lediga tid med mig eller våra vänner och när hon älskar mig och inte behöver någon annan. Hon blev väldigt upprörd och arg på mig när jag bad henne förklara hans meddelande. Själv vet jag varken ut eller in.
Jag älskar henne och vill lita på henne, men varför skulle någon påstå detta? Jag vet inte om det går att förlåta om det finns nån sanning i det hela.
Tycker du först och främst ska lita på din tjej! En gång när jag var i nedre tonåren hade jag en bästa tjejkompis, Anna, som sa att hon hade legat med min kille. Hon sa ett datum och en massa omständigheter runt omkring detaljerat. Min kille sa att det aldrig hänt. Jag trodde Anna för jag litade mer på det hon sa för vi hade känt varandra länge och gjorde Slut. Saken var bara att när killen sedan skaffade en ny tjej sa Anna samma sak igen, en annan historia om att hon legat med killen. Det sa hon till killens nya tjej för att förstöra det förhållandet också. Killen nekade igen och berättade för sin tjej att Anna gjort samma sak tidigare. Den nya tjejen höll kvar killen vilket visade sig vara bra. Anna sa samma sak flera gånger om andra tjejers killar, samma mönster, hittepåhistorier om att hon legat med folks killar, för att folk skulle göra Slut. Det finns alltså sådana människor som startar draman och ljuger om att de har affärer med folk som de inte alls har, hur jävla märkligt detta än låter, bara för att de själva inte har någon partner. Jag bröt såklart med "vännen" Anna. Lita på din tjej och kolla problemkillens motiv!