Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Tycker inte om min sambos son

Grattis- du har valt en idiot till pappa till ditt barn. Du inser kanske att han kommer skita i ert gemensamma barn också när det är större? 

synd om 10-åroingen tycker jag. har du ens försökt vända på hur du känner. När du tänker irriterade talar om vad han gör, kan du försöka tänka dig in i hans känsla istället? Kan du tänka att han gör så där för att hans pappa inte ha uppfostra honom osv. 

Sen det här med barn bidrag, klart ni ska ha halva om han är hos er halva tiden. Det kan inte mamman bestämma även om hon har vårdnaden. Ni bara ringer till FK och meddelar detta eller fyller i den blanketten de har för delat BB. Då kommer de inga upp pappan och mamman och kontrollera hur mkt barnet är hos varje. Hon kan knappast blåljuga om var sonen är. Det kommer ju komma fram. Det har inget med att hon har ensam vårdnad att göra. 
    om ni inte vill ha barnen mer än varannan helg kan hon heller inte bestämma det bara för att hon har vårdnaden. Är det så att pappan vill ha barnet mer så får de + du komma överens om hur det ska fungera, Går det inte att prata om det, kontakta familjerätten 

Svar på tråden Tycker inte om min sambos son