Inlägg från: Anonym (Veronica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Veronica)

Tycker inte om min sambos son

Alltså, tough shit att du tycker 10-åringen är en "fripassagerare", men han är din sambos son och ditt barns bror. Han kommer alltid att finnas i din familjs liv oavsett vad du tycker om honom. Ville du inte ha det så, skulle du inte ha skaffat barn med en man som hade barn sen tidigare. Det är inte så svårt att förstå.

Ni får väl bara knalla till familjerätten och se till att vv blir ordentligt löst, och att ni får halva barnbidraget. Ni har ju rätt till det. Så sluta gnäll, sluta ta ut din irritation på ett barn och väx upp.

• Anonym (Veronica)
    FrozenGarden skrev 2018-05-18 15:35:29 följande:

Jag visste inte ens att han hade barn när vi träffades. Det fick jag veta efter känslorna för honom redan fanns där. Jag trodde att jag skulle ta pojken till mig men jag har inte lyckats göra det.

Jaha? Och..? Du valde ju själv att stanna i relationen, fastän du inte kom överens med din sambos son. Någonstans måste du ju ha fattat att sonen alltid skulle vara i hans liv.
  • Anonym (Veronica)
    FrozenGarden skrev 2018-05-20 19:02:42 följande:

Han sitter inte och spelar och kollar Youtube på sitt rum utan i vardagsrummet för vi har inte så vi kan dra kablar till hans rum. Så det är irriterande ljud från spel och löjliga videor på Youtube från han vaknar till han somnar. Det blir också ett irritationsmoment för jag undkommer det inte. Sen tillkommer att jag får betala för allt. Han tackar inte för maten och tar inte ens av sig kepsen. Jag bakade och han går och tar utan att varken fråga eller tacka. Han petar konstant på mina saker och ställer miljoner frågor allt som är bagateller blir gigantisk irritation för att det bara växer och gnager i mig. En sån liten sak som att han leker med min sons boll kan göra mig jättearg och jag vill vara skrika att "Det där är inte din vill för helvete!". Jag vet att det är en liten sak men det blir så stort av allt underliggande...

Men flytta ut då. Problem solved.
  • Anonym (Veronica)
    FrozenGarden skrev 2018-05-21 21:10:05 följande:

Det är nästintill otroligt att det finns så många människor här som är helt perfekta och utan en enda brist. Som kan kasta sten i glashus och namnkalla andra för att man inte har en perfekt situation och för att man har brister. Jag är åtminstone villig att titta på mig själv. Det är mer än jag kan säga för er. Och nej jag skäms inte för att jag inte är perfekt och för att jag har känslor och tankar. Tack till alla er som har empati. Er andra har jag inget till övers för. Kalla mig vad ni vill och gå sen och polera era silverskedar.

Alltså, kom igen. Tråden handlar ju om dig. Vem här har sagt att dom själva är perfekta? Skärp dig och ta av offerkoftan.

Vad gör du själv för att bättra på situationen? Förutom att tycka att barnet är en fripassagerare i sin egen familj och i sitt (ena) hem? Du skriver ju mest bara att han irriterar dig. Att han tar saker ur skåpen, i sitt eget hem? Att han inte får röra ditt barns leksaker. Varför? Hade han sönder bollen? Hotade han att skada ditt barn? Eller var han bara ett barn som plockade upp en boll, och du ansåg att han inte "fick" det? Se till att barnet har hörlurar om han vill spela spel eller se på youtube.

Du har satt dig i den här sitsen själv. Du måste ha känt din sambo i minst två år innan du valde att skaffa barn med honom. Du visste att pojken fanns i din sambos liv. Du måste acceptera att det är hans hem också.

Och ställ lite krav på din sambo. Det är ju trots allt hans barn.
Svar på tråden Tycker inte om min sambos son