• MJ1

Tycker inte om min sambos son

FrozenGarden skrev 2018-05-18 19:45:17 följande:

Jag har inte VALT att känna så här. Min sambo är en jättebra pappa till vårt gemensamma barn. Han och exet gjorde slut innan pojken ens va född. Han blev till första gången de låg med varandra och hade bara känt varandra någon dag. Hon valde att behålla och dumpade sen min sambo när hon va i vecka 8. Sen när pojken föddes fick sambon va med första dagen och blev sen utsparkad från hennes hem. Han va inte välkommen för hon "ville va ifred". Sen träffar hon en karl och flyttar till Norge i över ett år. Min sambo ville hälsa på men fick inte för henne. Han knöt inte an på samma sätt som till vårat barn för att han inte FICK va delaktig. Sen har han haft sin egen problematik med sin diagnos och inte fixat att va den pappa han borde vara. Men han har mognat och är jättebra med vårat gemensamma barn. Min irritation är mest mot hans mamma och även min sambo då jag anser att pojken är ouppfostrad, lat och otacksam. Mamman till pojken är ett kapitel för sig. Extremt självisk, manipulerande, impulsiv och kan inte behålla ett jobb. Hon lägger över allt på oss och brusar upp. Hon lovar pojken massa saker och bryter löftena för det är viktigare med utseende och inredning.

Du behöver välja att ändra inställning till detta. Gör du inte det kommer du förlora allt du är rädd för. Att pappan väljer detta barn framför sitt andra.
Svar på tråden Tycker inte om min sambos son