• Anonym (Trälen)

Vill få sparken

Hej alla
    Jag vantrivs med mitt jobb och vill säga upp mig för att få lite ledigt i sommar. 
    Men jag hörde att det är typ 90 dagars karens om man säger upp sig själv men om man däremot blir avskedad så får man börja stämpla direkt. 
    Sååå jag vill ha tips på hur jag kan göra för att bli avskedad. 
    Funderar på att komma full till jobbet men det kanske ser illa ut i pappren efteråt? Lite sånt behöver man ju tänka på menar jag. Inte bara att göra något dumt så man blir avskedad utan helst ska det vara snyggt också. 
    Hur gör man? Någon annan i samma situation? 

• Svar på tråden Vill få sparken
  • Anonym (Fredag?)

Du "hörde" att det är 90 dagars karens? Har du kontrollerat detta överhuvudtaget? 

• sebbe420

Komma full och skämma ut dig totalt? Varför inte bara sluta gå till jobbet i så fall? Då får du sparken snabbt och du slipper göra dig till åtlöje. Men du vet att du kan få typ 60 dagars karens från a-kassan om du får sparken pga du misskött dig.

• Jemp

Hur man gör? Söker nytt jobb och tar ut semester på sommaren.

• GGN

Börja på nytt jobb.

Missköt dig under provanställningen.

• Anonym (Hmm)

Kom inte full till jobbet. Kommer göra mer skada än nytta. Bli gränslös istället. Gör folk obekväma. Ställ närgående frågor om relationer, sexliv, akne, könssjukdomar etc. Och naturligtvis kan du själv börja prata om dina tidigare könssjukdomar, ligg, krogragg etc.

• Nonym

Prata med personalansvarige om att du vantrivs. Fråga om de kan säga upp dig pga arbetsbrist. Gör för helvete inget skit.

• Anonym (Finley)

Enkelt, sluta kom till jobbet. Tar väl ett tag innan du blir uppsagd å andra sidan.

• Anonym (Nini)

A-kassan kommer förmodligen kontakta din arbetsgivare och fråga varför du blev uppsagd.

Tänk på det!

• Anonym (Trälen)

Tack för alla tips och råd. 
    Måste väll tänka smart så jag slipper karensdagarna ja. 
    Får ingen semester och därför jag är bitter. De andra i min grupp går före och får sommarsemester man jag ska ta min i september/oktober tycker chefen. 
    Samma visa två år i rad nu. 
    Så upp till mig att hålla sommarvikarier i handen o lära upp o högre arbetsbelastning men inte mer betalt. 

Vill ju egentligen inte vansköta mitt jobb då jagh ar heder men trivs fan inte. Känner mig helt ohörd o osedd o orespekterad. 

Svar på tråden Vill få sparken