Inlägg från: Anonym (Abcde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abcde)

Sår i underlivet

Köp dactakort på apoteket, är en salva mot svamp med hydrokortison, hjälper mot näsan alla hudbesvär. Receptfri men förvaras i kylskåp bakom disk så fråga personalen. Eller köp tex vectavir, en receptfri salva mot herpes med den lindrar klåda/smärta och hjälper läkandet. Jag använder alltid dom två till nästan alla hudåkommor eller sår i underlivet och dom är suveräna.

• Anonym (Abcde)

Jo för jag hade säkert fortsatt använda det om och om igen om slemhinnan blivit förstörd. Fast jag har alltid misstänkt att jag är lite hårdare än alla andra och är väl förmodligen nån typ av mutant som är härdad och reagerar inte som alla andra på olika saker. Så nej du har rätt, det var nog ett dumt råd.

• Anonym (Abcde)
    Anonym (Nejnejnej) skrev 2018-05-19 00:07:28 följande:

Ja det är ju alltid en bra idé att behandla något man inte vet vad det är med läkemedel som försämrar huden/slemhinnan i underlivet.

Ts, om du är väldigt besvärad misstänker tex herpes så ska det undersökas asap så att man kan sätta in behandling snabbt, om det nu är herpes. Men då skulle du känt av det hela tiden, kan man ju tycka. Gissar också på skav eller dyl. Lufta och bedöva! Smeta inte på en massa krämer mot svamp osv nör det sannolikt inte är det.

Sen behöver du inte tycka att herpes skulle kännas av hela tiden, för det kan jag berätta att det gör det nödvändigtvis inte. Utan det känns precis så som hon beskriver, svider/bränns/gör ont ett tag efter beröring eller att man har pissat.

/en som lider då och då av både svamp, herpes och skavsår/självsprickor, reaktioner på toapapper osv....
  • Anonym (Abcde)
    Anonym (Abcde) skrev 2018-05-19 00:21:20 följande:

Sen behöver du inte tycka att herpes skulle kännas av hela tiden, för det kan jag berätta att det gör det nödvändigtvis inte. Utan det känns precis så som hon beskriver, svider/bränns/gör ont ett tag efter beröring eller att man har pissat.

/en som lider då och då av både svamp, herpes och skavsår/självsprickor, reaktioner på toapapper osv....

Fast ojsan, nu fick jag det visst att låta som/eller att du givetvis tolkar det som att jag lider av försämrad hud/slemhinna :D

Nej jag brukar ha klåda/utslag/svamp men väldigt sällan. Jag hade en period då jag hade svår klåda ofta tills jag kom på att det var toalettpappret som var boven, och det är nu 2 år sedan jag hade det sist. Där hjälpte endast salvan mot svamp mot klådan och läkningen. Jag har haft två herpesutslag dom senaste 7 åren. Haft svamp nån enstaka gång för många År sedan men det var mer invärtes och behandlas med såna piller/tabletter man för in. Skavsår/självsprickor har man haft nån gång om man tex råkats torka sig för hårt eller trosor som skavt eller vad orsaken nu kunnat vara
Svar på tråden Sår i underlivet