Inlägg från: Anonym (Nojig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nojig)

För smala armar!

Jag är 38 år gammal (kvinna då), och mina underarmar är lika smala som min 10-årige sons. Är det ens friskt? Alltså jag själv är liten o smal, men det här är uppåt väggarna :(

Blev så nojig att jag börjat kolla alla människors armar o jämföra med mina, och ingen verkar ha så tunna o klena som jag :(

• Svar på tråden För smala armar!
  • Anonym (Nojig)
    Deacon skrev 2018-05-19 19:11:54 följande:

Smal benstomme.... knappast något allvarligare.

Tror inte du behöver oroa dig. Borde väl isf ha upptåckts för länge sen under något av alla de läkarbesök du har varit på i vuxen ålder?

Skojar du? Dagens sjukvård är svårt att övertyga att man är sjuk till o med när man är sjuk på riktigt :))))

En sjukgymnast som kollade mig sist skrev i min journal sen "smärt kortvuxen kvinna", och jag är ingen kortvuxen, jag är KORT, 158, alltså hon bokstavligen kallat mig för dvärg :)))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Nej) skrev 2018-05-19 19:01:26 följande:

Det är inget fel på dina armar.

Puh!:))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Loka) skrev 2018-05-19 19:15:37 följande:

Normalt, alla har olika benstomme, det är jättefint med gracil benstomme var nöjd.

Tycker jag ser så himla klen ut ))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Låg fett%.) skrev 2018-05-19 20:21:49 följande:

Handlederna säger inte så mycket, men du kan träna dig till större underarmar.

Pull ups i handdukar/rep tar riktigt, riktigt bra på underarmar. Fungerar att hoppa upp i en pull up och sakta gå neråt. Bara att hålla i och hänga ovanför backen fungerar nog.

Chin ups med bra form och isometrisk chin up hjälper också.

Alla övningar som kräver grepp/nypor är effektiva.

Finns klämmor som du ska nypa ihop så det går att göra i soffan om du är obrydd i träning i övrigt haha, kanske något att kolla in. ;)

Jup,tack för tipset!!
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Sara) skrev 2018-05-20 00:18:17 följande:

Så där smala är mina armar också, medan min mage, rumpa och lår är "fettiga". Jag är 35 år och har alltid varit smal om armarna och händer/fingrar. Allt fett samlas i stället längre ner på mig.

Jag har inte ens rumpa :(

Men magen samlar ALLT fucking fett på sig från hela kroppen!:(
  • Anonym (Nojig)
    Glitra skrev 2018-05-20 00:45:53 följande:

Jag kan inte göra stopp tecken med handen. Fingrarna viker sig lite mer än halvvägs. Nån som vet varför? Märkte detta i högstadiet och idag är jag 20.

Du får nog skapa din egen tråd om detta.
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 07:47:25 följande:

Menar du allvar? Nä dina armar är inte alls särskilt smala. Mina båda döttrar, och jag själv, har smalare och vi tycker det är skitsnyggt.  FINNS det folk som vill ha tjocka armar?

Svårt nog att bedöma på en bild.. Men jag tycker det ser nästan ofriskt ut :(

Tjocka armar vill jag inte ha,men lite rundare, kvinnligare typ..
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Maja) skrev 2018-05-21 10:00:39 följande:

Det går inte att avgöra på en sån där bild, där man inte ser helheten. Men ifall du är så kort som 158 cm låter det inte onaturligt att dina armar är lika smala som 10-åringens. Han kanske är rundare eller har mer utvecklad muskelmassa än du har. Är säker på att dina armar är proportionerliga till resten av din kropp, om du inte vet med dig själv att hela du är underviktig.

Nej, underviktig är jag nog inte, med 53 kilo på 158 cm)) men sonen är också smal, därför känns det extrakonstigt att vi har lika tjocka armar..

Jag vet, i-lands problem.. Men..
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Maja) skrev 2018-05-21 10:58:08 följande:

Nä, du låter ju väldigt normalviktig. Du kanske borde träna dina armmuskler om du tycker armarna känns spinkiga? Tror att det oftast är muskulatur som gör underarmarna "kurviga".

Nä, vill ha mer underhudsfett! :))

Vill inte ha armar som Madonna..
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Spider woman) skrev 2018-05-21 11:46:21 följande:

Om det där är dina båda armar så har du olika färg på dom...annars ser de normala ut tycker jag. Har du alltid haft smala så är du nog skapt så. Jag har också tunna underarmar, tunnare än vad dina ser ut på bilden och min syster som numera är lite rundare för övrigt har ännu smalare, handleder som stickor. Man lagrar knappast fett där i första hand och inte så lätt att bygga muskler där heller så det hänger nog på benstomme och genetik. Men om de har blivit smalare nu plötsligt låter det värre, har du blivit mindre på andra ställen också?

På bilden är min arm och sonens, så klart, för att illustrera att vi har lika smala..

Jag tycker att jag förlorat en del fett på armar och ben (speciellt underarmar och underben), musklerna syns tydligt.. Men jag har blivit extremt hypokondrisk, jag vet inte till 100% om det har alltid varit så eller sedan jag börjat lägga märke ..
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Spider woman) skrev 2018-05-21 13:54:32 följande:

Din son är pojke o även om små pojkar kan vara väldigt tunna så är han tio- när han är 14 har han växt dej långt långt över huvudet och han måste börja lite redan nu på att bli större och kraftigare än dej om han inte ska blåsa omkull då....

Alltså, antar att det är ju genetiskt? Både jag och farsan är smala, hellre det än övervikt redan i barndomen.. Inte så mkt jag kan göra mer än mata honom med näringsrik mat..
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Loka) skrev 2018-05-21 16:23:54 följande:

Återigen det är verkligen fint med smala handleder sluta noja dig vet många som har jättetunna sluta nu räcker det.

Okej då":))

Det var kanske det jag behövde höra?

För tänker ibland 'folk tycker nog att jag är sjuk eller nåt när de tittar på mina underarmar"

Och benen egentligen också.. :))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 16:53:42 följande:

Nä snarare påpeka att alldeles för många går omkring och tror att de har jätte-smala handleder. TS t ex.

Fast jag menade hela underarmen, inte bara handleden...
Svar på tråden För smala armar!