• Anonym (Nojig)

För smala armar!

Jag är 38 år gammal (kvinna då), och mina underarmar är lika smala som min 10-årige sons. Är det ens friskt? Alltså jag själv är liten o smal, men det här är uppåt väggarna :(

Blev så nojig att jag börjat kolla alla människors armar o jämföra med mina, och ingen verkar ha så tunna o klena som jag :(

• Svar på tråden För smala armar!
  • Anonym (Nej)

Det är inget fel på dina armar.

• Deacon

Smal benstomme.... knappast något allvarligare.

Tror inte du behöver oroa dig. Borde väl isf ha upptåckts för länge sen under något av alla de läkarbesök du har varit på i vuxen ålder?

• Anonym (Loka)

Normalt, alla har olika benstomme, det är jättefint med gracil benstomme var nöjd.

• Anonym (Nojig)
    Deacon skrev 2018-05-19 19:11:54 följande:

Smal benstomme.... knappast något allvarligare.

Tror inte du behöver oroa dig. Borde väl isf ha upptåckts för länge sen under något av alla de läkarbesök du har varit på i vuxen ålder?

Skojar du? Dagens sjukvård är svårt att övertyga att man är sjuk till o med när man är sjuk på riktigt :))))

En sjukgymnast som kollade mig sist skrev i min journal sen "smärt kortvuxen kvinna", och jag är ingen kortvuxen, jag är KORT, 158, alltså hon bokstavligen kallat mig för dvärg :)))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Nej) skrev 2018-05-19 19:01:26 följande:

Det är inget fel på dina armar.

Puh!:))
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Loka) skrev 2018-05-19 19:15:37 följande:

Normalt, alla har olika benstomme, det är jättefint med gracil benstomme var nöjd.

Tycker jag ser så himla klen ut ))
  • Anonym (Låg fett%.)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-19 19:52:47 följande:
    Tycker jag ser så himla klen ut ))
    Handlederna säger inte så mycket, men du kan träna dig till större underarmar.
    Pull ups i handdukar/rep tar riktigt, riktigt bra på underarmar. Fungerar att hoppa upp i en pull up och sakta gå neråt. Bara att hålla i och hänga ovanför backen fungerar nog.
    Chin ups med bra form och isometrisk chin up hjälper också.
    Alla övningar som kräver grepp/nypor är effektiva.
    Finns klämmor som du ska nypa ihop så det går att göra i soffan om du är obrydd i träning i övrigt haha, kanske något att kolla in. ;)
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Låg fett%.) skrev 2018-05-19 20:21:49 följande:

Handlederna säger inte så mycket, men du kan träna dig till större underarmar.

Pull ups i handdukar/rep tar riktigt, riktigt bra på underarmar. Fungerar att hoppa upp i en pull up och sakta gå neråt. Bara att hålla i och hänga ovanför backen fungerar nog.

Chin ups med bra form och isometrisk chin up hjälper också.

Alla övningar som kräver grepp/nypor är effektiva.

Finns klämmor som du ska nypa ihop så det går att göra i soffan om du är obrydd i träning i övrigt haha, kanske något att kolla in. ;)

Jup,tack för tipset!!
  • Anonym (Sara)

Så där smala är mina armar också, medan min mage, rumpa och lår är "fettiga". Jag är 35 år och har alltid varit smal om armarna och händer/fingrar. Allt fett samlas i stället längre ner på mig.

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Sara) skrev 2018-05-20 00:18:17 följande:

Så där smala är mina armar också, medan min mage, rumpa och lår är "fettiga". Jag är 35 år och har alltid varit smal om armarna och händer/fingrar. Allt fett samlas i stället längre ner på mig.

Jag har inte ens rumpa :(

Men magen samlar ALLT fucking fett på sig från hela kroppen!:(
Svar på tråden För smala armar!