• Anonym (Nojig)

För smala armar!

Jag är 38 år gammal (kvinna då), och mina underarmar är lika smala som min 10-årige sons. Är det ens friskt? Alltså jag själv är liten o smal, men det här är uppåt väggarna :(

Blev så nojig att jag börjat kolla alla människors armar o jämföra med mina, och ingen verkar ha så tunna o klena som jag :(

• Svar på tråden För smala armar!
  • Glitra

Jag kan inte göra stopp tecken med handen. Fingrarna viker sig lite mer än halvvägs. Nån som vet varför? Märkte detta i högstadiet och idag är jag 20.

• Anonym (Nojig)
    Glitra skrev 2018-05-20 00:45:53 följande:

Jag kan inte göra stopp tecken med handen. Fingrarna viker sig lite mer än halvvägs. Nån som vet varför? Märkte detta i högstadiet och idag är jag 20.

Du får nog skapa din egen tråd om detta.
  • fluu

Mår du bra och är friskt? Ja, men då är det normalt. Människor är olika.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-19 18:49:39 följande:

Jag är 38 år gammal (kvinna då), och mina underarmar är lika smala som min 10-årige sons. Är det ens friskt? Alltså jag själv är liten o smal, men det här är uppåt väggarna :(

Blev så nojig att jag börjat kolla alla människors armar o jämföra med mina, och ingen verkar ha så tunna o klena som jag :(

Menar du allvar? Nä dina armar är inte alls särskilt smala. Mina båda döttrar, och jag själv, har smalare och vi tycker det är skitsnyggt.  FINNS det folk som vill ha tjocka armar?
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 07:47:25 följande:

Menar du allvar? Nä dina armar är inte alls särskilt smala. Mina båda döttrar, och jag själv, har smalare och vi tycker det är skitsnyggt.  FINNS det folk som vill ha tjocka armar?

Svårt nog att bedöma på en bild.. Men jag tycker det ser nästan ofriskt ut :(

Tjocka armar vill jag inte ha,men lite rundare, kvinnligare typ..
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-21 08:59:31 följande:
    Svårt nog att bedöma på en bild.. Men jag tycker det ser nästan ofriskt ut :(

Tjocka armar vill jag inte ha,men lite rundare, kvinnligare typ..
    Det går inte att avgöra på en sån där bild, där man inte ser helheten. Men ifall du är så kort som 158 cm låter det inte onaturligt att dina armar är lika smala som 10-åringens. Han kanske är rundare eller har mer utvecklad muskelmassa än du har. Är säker på att dina armar är proportionerliga till resten av din kropp, om du inte vet med dig själv att hela du är underviktig.
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Maja) skrev 2018-05-21 10:00:39 följande:

Det går inte att avgöra på en sån där bild, där man inte ser helheten. Men ifall du är så kort som 158 cm låter det inte onaturligt att dina armar är lika smala som 10-åringens. Han kanske är rundare eller har mer utvecklad muskelmassa än du har. Är säker på att dina armar är proportionerliga till resten av din kropp, om du inte vet med dig själv att hela du är underviktig.

Nej, underviktig är jag nog inte, med 53 kilo på 158 cm)) men sonen är också smal, därför känns det extrakonstigt att vi har lika tjocka armar..

Jag vet, i-lands problem.. Men..
  • LFF
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-19 19:51:08 följande:
    Skojar du? Dagens sjukvård är svårt att övertyga att man är sjuk till o med när man är sjuk på riktigt :))))

En sjukgymnast som kollade mig sist skrev i min journal sen "smärt kortvuxen kvinna", och jag är ingen kortvuxen, jag är KORT, 158, alltså hon bokstavligen kallat mig för dvärg :)))
    Är du bara 158cm lång så är det ju inte ett dugg konstigt att du har smala armar också.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-21 10:06:32 följande:
    Nej, underviktig är jag nog inte, med 53 kilo på 158 cm)) men sonen är också smal, därför känns det extrakonstigt att vi har lika tjocka armar..

Jag vet, i-lands problem.. Men..
    Nä, du låter ju väldigt normalviktig. Du kanske borde träna dina armmuskler om du tycker armarna känns spinkiga? Tror att det oftast är muskulatur som gör underarmarna "kurviga".
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (Maja) skrev 2018-05-21 10:58:08 följande:

Nä, du låter ju väldigt normalviktig. Du kanske borde träna dina armmuskler om du tycker armarna känns spinkiga? Tror att det oftast är muskulatur som gör underarmarna "kurviga".

Nä, vill ha mer underhudsfett! :))

Vill inte ha armar som Madonna..
Svar på tråden För smala armar!