• Anonym (Nojig)

För smala armar!

Jag är 38 år gammal (kvinna då), och mina underarmar är lika smala som min 10-årige sons. Är det ens friskt? Alltså jag själv är liten o smal, men det här är uppåt väggarna :(

Blev så nojig att jag börjat kolla alla människors armar o jämföra med mina, och ingen verkar ha så tunna o klena som jag :(

• Svar på tråden För smala armar!
  • Anonym (Spider woman)

Om det där är dina båda armar så har du olika färg på dom...annars ser de normala ut tycker jag. Har du alltid haft smala så är du nog skapt så. Jag har också tunna underarmar, tunnare än vad dina ser ut på bilden och min syster som numera är lite rundare för övrigt har ännu smalare, handleder som stickor. Man lagrar knappast fett där i första hand och inte så lätt att bygga muskler där heller så det hänger nog på benstomme och genetik. Men om de har blivit smalare nu plötsligt låter det värre, har du blivit mindre på andra ställen också?

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Spider woman) skrev 2018-05-21 11:46:21 följande:

Om det där är dina båda armar så har du olika färg på dom...annars ser de normala ut tycker jag. Har du alltid haft smala så är du nog skapt så. Jag har också tunna underarmar, tunnare än vad dina ser ut på bilden och min syster som numera är lite rundare för övrigt har ännu smalare, handleder som stickor. Man lagrar knappast fett där i första hand och inte så lätt att bygga muskler där heller så det hänger nog på benstomme och genetik. Men om de har blivit smalare nu plötsligt låter det värre, har du blivit mindre på andra ställen också?

På bilden är min arm och sonens, så klart, för att illustrera att vi har lika smala..

Jag tycker att jag förlorat en del fett på armar och ben (speciellt underarmar och underben), musklerna syns tydligt.. Men jag har blivit extremt hypokondrisk, jag vet inte till 100% om det har alltid varit så eller sedan jag börjat lägga märke ..
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Nojig) skrev 2018-05-21 11:33:34 följande:
    Nä, vill ha mer underhudsfett! :))

Vill inte ha armar som Madonna..
    Aha, men då är det nog bara att vara nöjd med det du har. för det finns ingen garanti för att underhudsfettet lägger sig precis som du vill ha det, ifall du lägger på dig fett. Antagligen blir dina underarmar inte runda på det sätt du vill ha dem. Men mer muskler på armarna är inte detsamma som armar som Madonna. Mina är muskliga av naturligt arbete. Och kurviga. Har förvisso mer vikt på kroppen än du har, men har inte uppfattningen att det finns särskilt mycket fett på just underarmarna.
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 07:47:25 följande:
    Menar du allvar? Nä dina armar är inte alls särskilt smala. Mina båda döttrar, och jag själv, har smalare och vi tycker det är skitsnyggt.  FINNS det folk som vill ha tjocka armar?
    Tjocka och tjocka men ja, jag skulle vilja ha tjockare. Mina är jättesmala och ser också ut som en 10 årings. Bryr mig inte om det dock. Inget problem i mitt liv som jag orkar lägga någon vikt vid. 

Något FEL är det ju inte såklart, alla är olika. 
  • Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 07:47:25 följande:
    Menar du allvar? Nä dina armar är inte alls särskilt smala. Mina båda döttrar, och jag själv, har smalare och vi tycker det är skitsnyggt.  FINNS det folk som vill ha tjocka armar?
    Tjocka och tjocka men ja, jag skulle vilja ha tjockare. Mina är jättesmala och ser också ut som en 10 årings. Bryr mig inte om det dock. Inget problem i mitt liv som jag orkar lägga någon vikt vid. 

Något FEL är det ju inte såklart, alla är olika. 
  • Anonym (Spider woman)

Din son är pojke o även om små pojkar kan vara väldigt tunna så är han tio- när han är 14 har han växt dej långt långt över huvudet och han måste börja lite redan nu på att bli större och kraftigare än dej om han inte ska blåsa omkull då....

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Spider woman) skrev 2018-05-21 13:54:32 följande:

Din son är pojke o även om små pojkar kan vara väldigt tunna så är han tio- när han är 14 har han växt dej långt långt över huvudet och han måste börja lite redan nu på att bli större och kraftigare än dej om han inte ska blåsa omkull då....

Alltså, antar att det är ju genetiskt? Både jag och farsan är smala, hellre det än övervikt redan i barndomen.. Inte så mkt jag kan göra mer än mata honom med näringsrik mat..
  • Anonym (mor)

Min yngsta dotter var nyligen på Ur o Penn och köpte en klocka. Armbandet måste kortas rejält och min dotter sa -"Ja jag har så himla smala handleder". Expediten: -"Det säger ALLA att de har men du har det VERKLIGEN".

• Anonym (M)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 15:19:30 följande:

Min yngsta dotter var nyligen på Ur o Penn och köpte en klocka. Armbandet måste kortas rejält och min dotter sa -"Ja jag har så himla smala handleder". Expediten: -"Det säger ALLA att de har men du har det VERKLIGEN".

Låter som att du vill skryta om sin dotterns kropp. Udda.
  • Anonym (Spider woman)

Anonym (Nojig) skrev 2018-05-21 14:02:07 följande:[/quote-nick]Alltså, antar att det är ju genetiskt? Både jag och farsan är smala, hellre det än övervikt redan i barndomen.. Inte så mkt jag kan göra mer än mata honom med näringsrik mat..[/quote]

Jag menar inte att du behöver göra någonting. Bara att när du jämför dina armar med din son måste du komma ihåg att han är pojke och att hans benstomme och muskelmassa kommer att bli en mans. Du ska alltså inte oroa dej för att dina är lika smala som hans.

• Anonym (Loka)

Återigen det är verkligen fint med smala handleder sluta noja dig vet många som har jättetunna sluta nu räcker det.

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Loka) skrev 2018-05-21 16:23:54 följande:

Återigen det är verkligen fint med smala handleder sluta noja dig vet många som har jättetunna sluta nu räcker det.

Okej då":))

Det var kanske det jag behövde höra?

För tänker ibland 'folk tycker nog att jag är sjuk eller nåt när de tittar på mina underarmar"

Och benen egentligen också.. :))
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Loka) skrev 2018-05-21 16:23:54 följande:
    Tycker jag med
  • Anonym (mor)
    Anonym (M) skrev 2018-05-21 15:52:57 följande:
    Låter som att du vill skryta om sin dotterns kropp. Udda.
    Nä snarare påpeka att alldeles för många går omkring och tror att de har jätte-smala handleder. TS t ex.
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 16:53:42 följande:

Nä snarare påpeka att alldeles för många går omkring och tror att de har jätte-smala handleder. TS t ex.

Fast jag menade hela underarmen, inte bara handleden...
  • LFF
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 16:53:42 följande:

Fast TS pratar om hela underarmen, inte bara handleden.
  • Anonym (mor)
    LFF skrev 2018-05-21 17:22:27 följande:
    Fast TS pratar om hela underarmen, inte bara handleden.
    Tror du att det är vanligt med feta armar och supersmala handleder? Har man smala smäckra handleder så har man sannolikt en smal fin arm.
  • LFF
    Anonym (mor) skrev 2018-05-21 17:40:51 följande:
    Tror du att det är vanligt med feta armar och supersmala handleder? Har man smala smäckra handleder så har man sannolikt en smal fin arm.
    Jag vet flera som har normalstora armar och ändå har smala handleder (vet även de som har smala armar och jämnbreda handleder just för att underarmen är så smal men handleden är normal). Men det spelar liksom ingen roll eftersom det är underarmen TS pratar om, hon har inte nämnt handlederna alls.
Svar på tråden För smala armar!