• onlygirl

Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?

Hej alla,

Har idag gjort en heminsemination efter att äl-stickorna visade positivt igår. Sitter nu hemma med min partner som på nålar, när kan man testa tidigast? Hade jag fått bestämma hade det gått att testa redan ikväll haha!

Om denna insemination blir en graviditet och allt går väl kommer min som vara 2 år och 4 månader när bebis föds.

Känner mig helt instängd i min bebisbubbla, allt snurrar kring bebis i mitt huvud.

Fler som planerar februari bebis? Som kanske har BIM kring 5/6 och vill följas åt?

Vill prata med massor av er, får aldrig nog

Har ni barn sen innan, hur tänker ni kring förlossning? Jag känner mig så exhalterad haha!

• Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?
  • concon
    Corneliass skrev 2018-06-01 09:58:19 följande:
    Då får man ta och gratulera, trots att det inte var planerat. Barn är det finaste man kan få <3 
    Tack, jo jag tror inte vi kommer ångra oss :)
    mariamarre83 skrev 2018-06-01 15:50:40 följande:
    Åh vad kul grattis! Hoppas ni fick kika på det lilla livet idag!
    Det fick jag, såg ett litet hjärta tom. :) Allt såg fint ut!  så nu inbillar jag mig att missfallsrisken kanske har minskat något, men vågar nog inte ta ut lyckan helt förrän vi passerat v. 12.
  • mariamarre83
    concon skrev 2018-06-01 17:37:33 följande:

Tack, jo jag tror inte vi kommer ångra oss :)Det fick jag, såg ett litet hjärta tom. :) Allt såg fint ut!  så nu inbillar jag mig att missfallsrisken kanske har minskat något, men vågar nog inte ta ut lyckan helt förrän vi passerat v. 12.

Åh wow, grattis, vad skönt att få se att det faktiskt är en liten där inne! :) Allt kommer säkert att gå bra, klart du ska våga vara glad även innan vecka 12! :)
  • mariamarre83

Jag tog ett test och ser något som kanske och med mycket vilja kan vara ett streck.. Det var ett vanligt test och inte ett tidigt så tänkte testa med ett tidigt test ikväll för att se hur det går. Håller tummarna! :)

• Milian03
    __Fundersam__ skrev 2018-06-01 05:25:09 följande:

ÄL+11 idag och jag är gravid :) kan inte smälta det! tog 6 månader innan vi fick vårt första plus. Jag har inga ömma bröst som jag annars brukar ha sedan några dagar tillbaka. Men temp har varit väldigt jämn! och helt olik tidigare månaders kurvor. Håller tummarna för alla er andra! Kram

Grattis :D
    BF 190209
  • concon
    mariamarre83 skrev 2018-06-01 18:02:19 följande:
    Åh wow, grattis, vad skönt att få se att det faktiskt är en liten där inne! :) Allt kommer säkert att gå bra, klart du ska våga vara glad även innan vecka 12! :)
    Åh tack! :) Precis, chanserna är fortfarande övervägande att det faktiskt blir något!
    mariamarre83 skrev 2018-06-01 18:04:56 följande:

Jag tog ett test och ser något som kanske och med mycket vilja kan vara ett streck.. Det var ett vanligt test och inte ett tidigt så tänkte testa med ett tidigt test ikväll för att se hur det går. Håller tummarna! :)

Håller tummarna :D
  • Ereya

Får jag hoppa in här? Tidigarelagd ägglossning enligt temp, så nu är jag på ÄL +6. Känner absolut inget haha.

Första graviditeten plussade jag på ÄL +14 (BIM-1), förra månaden på ÄL +17 (BIM+2) men blev tidigt missfall, därav ägglossning på "fel" dag, skulle egentligen haft den igår . BIM blir 12/6! Första barnet!

• Jagerika

Jag brukar kunna känna när jag har ÄL men det verkar inte som att det blivit nån ägglossning denna månaden usch är så besviken att jag aldrig får dom där typiska huggen i magen och flytningarna är som vanligt! Vi har legat nästan varje dag denna veckan och enligt FLO skulle jag haft ÄL 1/6. Vi kommer fortsätta i några dagar till ifall den bara är sen men det har aldrig hänt förut! Så denna månaden kommer bli en överaskning då jag inte har en aning om när BIM infaller nu

• mariamarre83

Det blev positivt idag på BM-6 :) Det betyder att barnet beräknas till ungefär 16 februari! :) :)

• Ereya
    mariamarre83 skrev 2018-06-04 07:50:32 följande:

Det blev positivt idag på BM-6 :) Det betyder att barnet beräknas till ungefär 16 februari! :) :)

. Åh grattis, så roligt <3
Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?