• Anonym (badboll)

    Överleva sommaren?

    Hur ska jag överleva sommaren? Det är bara maj och redan 20+ grader ute. Jag är värmekänslig de bästa av dagar, sommaren är ofta olidlig, och nu är jag dessutom gravid i vecka 28. Jag har svårt att äta också och glömmer ibland av att dricka.

    Ge mig alla tips för att överleva sommaren. Bör jag flytta till sydpolen?

  • Svar på tråden Överleva sommaren?
  • Anonym (Nixa)

    Skaffa en bordsfläkt! Jag var höggravid under sommaren två gånger och det var så härligt svalt med fläkten, kunde ta den med överallt i huset och ställa på sängbordet när jag skulle sova.

    Ställ en kanna med vatten/saft i kylskåpet, varje gång du öppnar det så dricker du lite, och kannan ska vara tömd när du lägger dig. Har du svårt att dricka så köp isglass och ät.

  • Anonym (Tyra)

    Sätt påminnelse på mobilen om att dricka. Duscha svalt. Håll dej i skuggan. Ät isglass. Inse att det är osannolikt att det är varmt hela sommaren. Inse att rubriken " överleva sommaren" är grovt överdriven, jag trodde det skulle handla om någon som verkligen var i kris.

  • Anonym (..)

    Samma här, är också känslig för värme. Vi körde takfläkt i sovrummet. Även en mobil ac när vi bodde i hyresrätt.

    Nu när vi bor i villa har vi skaffat värmepump med kylafunktion på sommaren. Ett utblås på nedervåningen och ett i ena sovrummet.

  • sextiotalist

    Blöt frottéhanddukar och lägg i frysen, sedan kan du ha en frusen i nacken, runt armlederna, runt fotlederna, växla

  • Anonym (badboll)
    Anonym (Nixa) skrev 2018-05-21 21:33:54 följande:

    Skaffa en bordsfläkt! Jag var höggravid under sommaren två gånger och det var så härligt svalt med fläkten, kunde ta den med överallt i huset och ställa på sängbordet när jag skulle sova.

    Ställ en kanna med vatten/saft i kylskåpet, varje gång du öppnar det så dricker du lite, och kannan ska vara tömd när du lägger dig. Har du svårt att dricka så köp isglass och ät.


    Bra idéer. Tack. 
  • Less is more

    Jag tycker att kroppen vänjer sig vid värmen efter hand.

    Sen kan du rikta persiennerna uppåt samt skaffa mörkläggningsgardiner samt bordsfäkt.

  • Anonym (badboll)
    Anonym (Tyra) skrev 2018-05-21 21:37:29 följande:

    Sätt påminnelse på mobilen om att dricka. Duscha svalt. Håll dej i skuggan. Ät isglass. Inse att det är osannolikt att det är varmt hela sommaren. Inse att rubriken " överleva sommaren" är grovt överdriven, jag trodde det skulle handla om någon som verkligen var i kris.


    Du känner ju inte mig och vet inte hur stor kris det är en vanlig sommar. För mig handlar det verkligen om att överleva sommaren varje år. Jag har varit inlagd flera somrar även utan att ha varit gravid.

    Jag ska sätta larm på mobilen, det är en bra idé. En gång i timmen eller vad tror du blir bra?
  • Anonym (badboll)
    Anonym (..) skrev 2018-05-21 21:40:08 följande:

    Samma här, är också känslig för värme. Vi körde takfläkt i sovrummet. Även en mobil ac när vi bodde i hyresrätt.

    Nu när vi bor i villa har vi skaffat värmepump med kylafunktion på sommaren. Ett utblås på nedervåningen och ett i ena sovrummet.


    Takfläkt låter som en bra sak. Mobil air condition också. Vad kostar en sån och var kan man köpa det? Elgiganten och liknande?
  • Anonym (badboll)
    sextiotalist skrev 2018-05-21 21:43:23 följande:

    Blöt frottéhanddukar och lägg i frysen, sedan kan du ha en frusen i nacken, runt armlederna, runt fotlederna, växla


    Smart!
  • Anonym (badboll)
    Less is more skrev 2018-05-21 21:49:42 följande:

    Jag tycker att kroppen vänjer sig vid värmen efter hand.

    Sen kan du rikta persiennerna uppåt samt skaffa mörkläggningsgardiner samt bordsfäkt.


    Det gör inte min kropp tyvärr, om det inte förändras drastiskt pga graviditeten förstås.

    Rikta persiennerna uppåt? Det hjälper väl inte? Värmen skiter väl i persienner? Bordsfläkt ska jag införskaffa, förutsatt attt det fnns några kvar. De är alltid slut när jag ska köpa. Jag är väl för sent ute.
Svar på tråden Överleva sommaren?