• Anonym (Puh)

    Kollar din partner in andra?

    Jag och min sambo har det jättefint ihop så därför har jag inte velat göra någon grej av detta. Men ibland kan jag störa mig på att han så öppet (han tycker kanske att han är diskret, men det är han inte) kollar in andra kvinnor!
    Kan inte påstå att jag känner mig hotad av det, mer sårad.
    Tänker å ena sidan att det är normalt, såklart upphör ju inte andra tjejer att vara attraktiva och snygga även fast han älskar mig, men måste han göra det när jag är med? Känns lite respektlöst, eller överreagerar jag??
    Hur toleranta är ni andra med sådant beteende?

  • Svar på tråden Kollar din partner in andra?
  • trash panda

    Jag har ingen aning om han gör det eller inte, för han gör det såklart inte så att jag märker det. Skulle han gå och tydligt fånglo och le flörtigt mot andra kvinnor skulle jag bli vansinnig (eller, mest troligt, undra om han fått något hårt i huvudet för det skulle vara så otroligt okaraktäristiskt).

  • AndreaBD

    Min man kollar in andra kvinnor om de har långa stövlar eller är klädda på ett sätt som han gillar. Och det stör mig inte. Han är nog lite försiktig med att titta på andra kvinnor allt för mycket för figuren eller sånt. Och det är jag också om jag ser attraktiva män. Det är ju inte bara för partnerns skull. Jag menar, om man står och glor allt för mycket på någon, så är det kanske lite opassande överhuvudtaget. Visst, det kan vara en komplimang, men det kan lätt bli jobbig också.

  • AndreaBD
    Anonym (Puh) skrev 2018-05-22 13:39:11 följande:

    Jag och min sambo har det jättefint ihop så därför har jag inte velat göra någon grej av detta. Men ibland kan jag störa mig på att han så öppet (han tycker kanske att han är diskret, men det är han inte) kollar in andra kvinnor!
    Kan inte påstå att jag känner mig hotad av det, mer sårad.
    Tänker å ena sidan att det är normalt, såklart upphör ju inte andra tjejer att vara attraktiva och snygga även fast han älskar mig, men måste han göra det när jag är med? Känns lite respektlöst, eller överreagerar jag??
    Hur toleranta är ni andra med sådant beteende?


    Kanske vore det t.o.m. bättre om han säger till dig vad han tycker? Min man kan ibland säga till mig: Kolla den där kvinnan! Då handlar det oftast om att han tycker att han tänker att jag också skulle kunna ha såna stövlar eller sån kappa. Vi har ibland också pratat om vilken typ av man/kvinna vi gillar och vad vi tittar på. Och jag är medveten om att vi nog båda har varit lite diplomatiska där och tonat ner lite.

    Kan det vara så att han inte tittar mer än andra men gör det för ogenerad? I så fall bör han skärpa sig. Kanske ser han det som en slags rättighet, han tycker att man måste få titta och att inte du ska vara svartsjuk? Det är fel, tycker jag. Det är naturligt att man tittar ibland, men man kan göra det lite diskretare. OCH man kan se till att bekräfta partnern.
  • punktslash
    Anonym (K) skrev 2018-05-23 10:01:20 följande:

    Nej det gör han inte.


    Eller så är han duktig på att göra det diskret...Cool
  • Tecum

    Klart att jag kollar på andra men jag gör det diskret så ingen ska känna sig besvärad. Min fru vet det förstås och vi brukar skoja om det. Inget hon tar illa upp av.

  • Anonym (K)
    punktslash skrev 2018-05-23 10:04:04 följande:
    Eller så är han duktig på att göra det diskret...Cool
    Så kan det förstås vara. Men som tur är han så respektfull och vuxen så han inte visar det för mig.
  • Anonym (Li)

    Jag har haft en liknande tråd själv.

    Det var så sårande att min sambo verkligen kunde recensera en tjej han sett eller npn på tv:n

    Han sa detaljerat vad som var snyggt/attraktivt på denne. Kunde handla om allt från snyggt leende till rumpa men även smart, rolig etc.

    Min självkänsla blev så låg så jag till sist mådde riktigt dåligt. När han berättade om en tjej han pratat med i telefon på sitt jobb och sen kollat in hennes fb för hon hade sexig röst, då rann bägaren över.

    Jag är inte svartsjuk. Han får gärna tycka o tänka om andra så länge han sätter mig högst och visar att jag är nummer ett.

    Men efter den händelsen har han slutat. Han tog mitt hot på allvar och även om jag vet att han kan tycka saker om andra tjejer så märks det inte ens längre.

  • Tecum
    Anonym (Li) skrev 2018-05-23 14:15:11 följande:
    Jag har haft en liknande tråd själv.
    Det var så sårande att min sambo verkligen kunde recensera en tjej han sett eller npn på tv:n
    Han sa detaljerat vad som var snyggt/attraktivt på denne. Kunde handla om allt från snyggt leende till rumpa men även smart, rolig etc.
    Min självkänsla blev så låg så jag till sist mådde riktigt dåligt. När han berättade om en tjej han pratat med i telefon på sitt jobb och sen kollat in hennes fb för hon hade sexig röst, då rann bägaren över.
    Jag är inte svartsjuk. Han får gärna tycka o tänka om andra så länge han sätter mig högst och visar att jag är nummer ett.
    Men efter den händelsen har han slutat. Han tog mitt hot på allvar och även om jag vet att han kan tycka saker om andra tjejer så märks det inte ens längre.
    Du borde jobba med din självkänsla och din svartsjuka istället för att skälla på killen.
  • Anonym (Li)
    Tecum skrev 2018-05-23 15:23:02 följande:

    Du borde jobba med din självkänsla och din svartsjuka istället för att skälla på killen.


    Intelligent inlägg av dig, som vanligt...

    Intressant.. för de flesta som svarade i min tråd tyckte att jag skulle dumpa honom genast.

    Så du tycker det är helt okej om din partner kommer hem och kläcker ur sig att hon/han har sett en sjukt snygg tjej/kille på jobb idag. -Hon/han hade helt perfekt rumpa för lite smisk, den var rund och lite dallrig och så var hon/han extremt trevlig och rolig.

    Tur för mig att min sambo inte är nån 10-poängare utseendemässigt så jag har ingen megakonkurens.
Svar på tråden Kollar din partner in andra?