Inlägg från: Angel2014 |Visa alla inlägg
  • Angel2014

flyttat hemifrån men vägrar byta adressen

Hej!
    Vi är gifta med barn men vi är på väg att skiljas. Min man har flyttat hemifrån men vägrar byta adressen. Hur kan jag bevisa att min man har flyttat hemifrån vid bodelning? Först så kan han helt enkelt komma tillbaka när han vill för han har ju nyklar kvar. Och sedan kan han nekar att han har ens flyttat ut.
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden flyttat hemifrån men vägrar byta adressen
  • Angel2014

Tack alla för era svar.
    Vi skrev gemensamt ansökan och bestämde att jag få hyrasrätten. Jag står ensam på kontraktet. Han bor som en inneboende. Jag kan inte fråga om inneboende kotraktet. Han sa att han ska flytta adressen men i 2 månader har han inte gjort detta. Och nu nekar han allt vi var överens om. Så nu tror jag att allt som var skriven på gemensamma ansökan kommer inte gälla. Om jag gick till skatteverket så kommer jag behöva bevisa att han har redan flyttat ut men jag vet inte hur och jag vill inte att det bli ord mot ord.

• Angel2014

Han bor som inneboende så han har något hyreskontrakt antar jag samt har jag inget sätt att få en kopia på det. Det finns många som försoker hjälpa honom hitta en lägnhet men han vill bo på en spesifik område och har en mycket låg budget för max hyran och tyvärr så funger hyrasmarknaden inte så. Min lägenhet är också ganska dyrt och därför sa han att jag får behålla den. Men nu är jag osäkert om han vill ha adressen här till skilmassan beslutats eller om han vill ha lägnheten eller vad är syfttet med att han inte flyttar adressen hos skatteverket.

• Angel2014

Jag måste säga att jag har inte hans ny adress heller och har ingen aning om hur kan jag ta reda på denna för han kommer aldrig ge mig denna och jag frågade honom att barn vill besöka honom och han sa att han kommer och hälsa på men vill inte att jag tar dem dit till honom

Svar på tråden flyttat hemifrån men vägrar byta adressen