• Anonym (xnx)

    Tror vi behöver en paus efter 6 år?

    Jag och min kille har varit ihop i snart 6 år. Vi är bästa vänner men jag har varit turbulent i mina känslor ändå sen dagen vi träffades. Vill göra slut, panik, sopa under mattan, allt är bra, vi är det bästa som hänt, vill känna mig fri, behöver space, känner mig inte "klar" me singellivet, bästa vänner, skratt, han är det bästa som hänt mig...and it goes on! Börjar seriöst fundera på om detta är hållbart - eller det är det inte. Tror vi behöver flytta ifrån varandra o göra slut, och förhoppningsvis hitta tillbaka till varandra igen. Men rädslan för att förlora min bästa vän för gott är för stor :( men rädslan för att alltid känna såhär börjar bli större. 

    Någon som känner igen sig eller varit med om liknande? 

    Kan tillägga att vårt sexliv är noll pga. mina känslor. 
    Rädd för att skaffa barn och setttle down och fortsätta känna dessa känslor, vill känna mig 100% i vårt förhållande. 

  • Svar på tråden Tror vi behöver en paus efter 6 år?
  • Anonym (Silverräv)

    Låter som att du/ni är väldigt unga? Vad du än gör, skaffa inte barn i en relation som inte känns riktigt, riktigt bra. Det finns fler än en man i världen.

  • Anonym (xnx)
    Anonym (Silverräv) skrev 2018-05-23 17:01:57 följande:

    Låter som att du/ni är väldigt unga? Vad du än gör, skaffa inte barn i en relation som inte känns riktigt, riktigt bra. Det finns fler än en man i världen.


    Vi är 27 respektive 29 år gamla. Tack för rådet, jag känner samma! 
Svar på tråden Tror vi behöver en paus efter 6 år?