• SysterY

Ekonomiskt stöd - soc - begravning

Anonym (begravning) skrev 2018-05-24 21:06:27 följande:

Jo, jag har vetat om det säkert tre veckor. Men vad är det du anser löser problemet genom att veta om det en vecka innan (eller längre)?

Planering kallas det. Du har vetat om begravningen i 3 veckor så varför har du inte ordnat med att låna pengar tidigare?
  • SysterY
    Anonym (begravning) skrev 2018-05-26 19:57:12 följande:

Man kan inte "planera" att låna om man inte har någon att låna av. Lite som att försöka planera sin ekonomi långsiktigt med 100 spänn på kontot och inga inkomster.

Eftersom jag heller inte har någon inkomst så blir det min sambo som får betala tillbaka, så jag kan inte låna något utan lov från henne.

Man kan planera att ordna pengar till resa för begravning om man vet om att man ska på begravning tre veckor före. Allt annat är enbart latskap.
  • SysterY
    Anonym (begravning) skrev 2018-05-26 19:59:11 följande:

Tänk efter en gång till och se om du kan finna ett bra skäl till det. Tips, det krävs ingen Einstein för det, så även du borde ha en chans.

Du har ju rn sambo som har lön. Så varför var set så svårt aty planera och fylls på reskortet för tre veckor sedan? Planer att inte använda upp allt under dessa tre veckor.
  • SysterY
    Anonym (begravning) skrev 2018-05-26 20:14:08 följande:

Vissa får hjälp med semesterresor utomlands, andra får bidrag de inte ens behöver...jag kan inte ens åka på en begravning som är viktig för mig...

Du har ingen som helst jävla aning om varför jag inte har en inkomst!

Den som är äcklig med sitt nedlåtande och fördomsfulla uttryck här är du!

Soc betalar inte nöjesresor utomlands.
  • SysterY
    Anonym (begravning) skrev 2018-05-26 21:07:10 följande:

Fel svar, försök igen. Det är inte svårt. Väck liv i de grå nu.

Tips, testa hur många gånger du kan släck törsten med ett glas vatten.

Vad är det du vill komma fram till? DU har haft tre veckor på dig aty ordna pengar till resan. Du har pckså en sambo med lön. Att du ska hävda nöd dagen före begravning är latskap.
  • SysterY
    Anonym (begravning) skrev 2018-05-26 21:10:40 följande:

Man önskar det fanns möjligheten till soc-lån. Typ, får jag bara låna några hundralappar/någon tusenlapp nu så löser jag mina akuta behov och kan betala tillbaka sedan. Man behöver inte alltid få pengar utan ibland har man sin ekonomiska lösning längre fram i tiden.

En resa till em begravning är inget akut behov.
Svar på tråden Ekonomiskt stöd - soc - begravning