• lucinda

"FRI FRAKT" är inte fri frakt!

Blir galen på alla sk "fri frakt" företag som marknadsför sig felaktigt när man väl trycker på knappen "köp". Ja då står det plötsligt en tilläggsavgift i alla fall!

Jag är ute efter en stor schampooflaska på 1000 ml och har kollat Nordic Feel som inte alls har fri frakt, Bangerhead och gud vet allt.

Dom enda 2 företag jag vet med fullständig fri frakt utan krav på minsta beställning är Apotea och H&M.

Vet ni några så skriv!

• Svar på tråden "FRI FRAKT" är inte fri frakt!
  • lucinda
    Anonym (Emma) skrev 2018-05-25 16:39:15 följande:

Lyko har alltid haft fri frakt, och inga andra avgifter så det du säger stämmer inte.

Däremot har dom en fakturaavgift om man inte vill betala direkt, och det är vanligt at det är så om företaget inte använder sig av klarna.

Tack! Du har rätt. Lyko är fraktfritt om man väljer ekonomipaket och betala direkt. Lite inbäddat bara
  • lucinda
    Maria 434 skrev 2018-05-25 14:54:16 följande:

De företag du nämner har fri frakt beroende på fraktval och ordersumma.

Förstår inte varför du är upprörd faktiskt.Du måste gilla att bli upprörd över petitesser.

Petitesser? Det är mängder av lömska företag där ute som marknadsför sig som "fraktfritt" som sedan har krav på hur mkt man isåf måste köpa för innan man kan ta del av det. Jag har rätt att bli upprörd över det.
  • lucinda
    Anonym (F) skrev 2018-05-25 09:55:24 följande:

Babyland

Cocopanda

Tack för tipsen!
  • lucinda
    Jemp skrev 2018-05-25 09:56:41 följande:

Meds

Tack!
  • Anonym (Joho)
    Duckan skrev 2018-05-25 12:45:03 följande:

(Joho) jag är helt säker på att jag fått pålagt en avgift från lyko, typ 39 kr när jag gått till kassan,  men nu blir jag ju osäker förstås. Kanske lyckades jag beställa så det blev helt fraktfritt med mina val längs vägen. 

Du måste ha valt faktura eller ett fraktsätt som kostar. Men 4/6 betalningsalternativ är gratis på lyko. Det finns även 3/8 gratis fraktalternativ. Så allt du behöver göra är att vara mer uppmärksam när du går till betalning och gör dessa val så att du väljer de kostnadsfria alternativen. 
  • Anonym (Joho)
    lucinda skrev 2018-05-25 21:04:16 följande:
    Petitesser? Det är mängder av lömska företag där ute som marknadsför sig som "fraktfritt" som sedan har krav på hur mkt man isåf måste köpa för innan man kan ta del av det. Jag har rätt att bli upprörd över det.
    Fast det ÄR ju fraktfritt även om man har en minimumkostnad för beställning? Det slutar inte vara fraktfritt för att det ställs andra krav. Och dessa minimumkostnader brukar vara lågt satta, runt 100-150 kronor, vilket gör att man oftast kommer upp i det oavsett när man ska handla skönhetsprodukter. 
  • Anonym (Flower)

Förmodligen så gick företaget som sålde gratis tjänster i konkurs

• Anonym (123)

Finns det verkligen folk som tror att företag skriver "fri frakt" för att vara snälla?

Varför inte bara kolla på summan på sista raden och avgöra om man tycker det är värt det då?

• Duckan

(Joho) ska om min bild går att få in här, men nu testade jag och det dyker upp nåt som heter Betalkostnad på lyko á 29 kr, men den kanske dras av i kassan sen.

Svar på tråden "FRI FRAKT" är inte fri frakt!