• ericafriman

    Hur lång tid tar det att gå 7 km?

    Ja, som rubriken lyder..hur lång tid tar det att gå 7 km? & hur lång tid tar det med taxi/buss samma sträcka 7 km?

  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå 7 km?
  • Vorr vorr
    Studentpappa skrev 2018-05-25 14:24:21 följande:

    Haha eller hur att du gör, du går alltså milen på 20 min när världsrekordet ligger på 26:17 för löpning på bana. Du har inte lärt dig klockan va?


    Har du själv lärt dig klockan?
  • Studentpappa
    Vorr vorr skrev 2018-05-25 14:29:22 följande:

    Har du själv lärt dig klockan?


    Japp det lärde jag mig vid 6-7 år, kommer du inte på något bättre att sitta och ljuga om som inte är så enkelt att slå hål på? Eller är det så att du tror att du går en km på två min?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anna60
    Vorr vorr skrev 2018-05-25 14:19:04 följande:
    Ungefär 15 minuter. Jag går en kilometer på två minuter. 27=14
    Hahaha! Absolut gör du det. Självklart! Åh gud.... HAHAHA!!!
  • Maria 434
    Vorr vorr skrev 2018-05-25 14:42:54 följande:

    Avundjuka människor?


    Kan du sluta trolla i varje inlägg
  • Aliona
    Vorr vorr skrev 2018-05-25 14:19:04 följande:

    Ungefär 15 minuter. Jag går en kilometer på två minuter. 2?7=14


    Hahaha
  • punktslash
    ericafriman skrev 2018-05-25 13:41:57 följande:

    Ja, som rubriken lyder..hur lång tid tar det att gå 7 km? & hur lång tid tar det med taxi/buss samma sträcka 7 km?


    Det beror på hur vältränad man är, vilka skor, hur mycket packning, om det är trottoar eller skog etc. Rask promenad är en kilometer på tio minuter, dvs 70 minuter.

    Med taxi kan det ta från tio minuter till en timme eller två i värsta fall, beroende på väg och trafik.
  • EmberEyes

    På plattmark i stadsmiljö utan packning och utan skräpväder så tar det mig ca 1 timme att gå 6 km utan att stressa. Så under samma förutsättningar så tar det ca 1tim10min att gå 7km.

  • HerrFantasi

    Det tar en timme att gå 7 km på slät mark utan hinder.

    Dvs förutsatt att du inte går terräng, uppför ett större berg, i många trappor, måste vänta på gröna gubbar, drabbas av kommunens dåliga stadsplanering eller att det är halt eller 30°C varmt.

  • BeautifulLiz

    För mig tar sju km ca en timme.

    Fast i sommarvärmen om man inte vill svettas får man nog dra ner lite på tempot. Så en timme och en kvart kanske.

  • Dennadagdettaårdennastund

    Det tar ca 1 h + 10min för mig att gå 7km, och då går jag inte särskilt fort av naturen. Taxi tar ca 9-10 min och buss troligtvis 16min.

Svar på tråden Hur lång tid tar det att gå 7 km?