Vägrar katt inne
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
Det du säger stämmer inte ens lite och ingen vettig veterinär skulle kastrera katten innan 6 månader. Dom väger för lite och stygnen går ofta upp och då väller inälvor och allt ut och katten dör förstås. Bortsett från risken med att söva och operera så små katter då. Man ska inte operera kattungar. Dom ska vara 6 månader.
TS borde inte få ha katt förövrigt!
Men om du nu inte vill/kan ha katten hemma, och inte vill/kan avstyra att ni skaffar katt så borde du ha förmågan att omplacera katten (med eller utan resten av familjens vetskap) för kattens eget bästa.
Vad du skriver här låter som ren hämndlystnad. Du fick inte vara med och fatta beslutet om katten, därför tänker du straffa katten. Straffa sambon istället, det är hans fel att situationen har uppkommit. Felet och ansvaret ligger hos sambon, inte hos katten.
Usch, du låter inte som någon lämplig djurägare över huvud taget, TS. Tror inte någon av er är djurvänner faktiskt, om din sambo kan tänka sig att utsätta en katt för en sådan som dig.
Det här verkar ju inte handla om katten utan enbart om att du känner dig kränkt som inte blivit tillfrågad i frågan!
Först höll jag med om att det lät absurt att inte låta katten vara inne öht, men har nu förstått att det faktiskt handlar om en stallkatt! I ärlighetens namn, hur många bönder har sina katter inne i boningshuset det första halvåret? Ingen fara att låta den bo i stallet, bara den har det torrt och varmt ska den nog klara sig!
Det du säger stämmer inte ens lite och ingen vettig veterinär skulle kastrera katten innan 6 månader. Dom väger för lite och stygnen går ofta upp och då väller inälvor och allt ut och katten dör förstås. Bortsett från risken med att söva och operera så små katter då. Man ska inte operera kattungar. Dom ska vara 6 månader.
TS borde inte få ha katt förövrigt!
Usch, du låter inte som någon lämplig djurägare över huvud taget, TS. Tror inte någon av er är djurvänner faktiskt, om din sambo kan tänka sig att utsätta en katt för en sådan som dig.