• Anonym (P)

Synen på abort?

Lainie Kennedy skrev 2018-05-29 13:37:16 följande:
    Kvinnans rätt att inte vara ett värddjur då? Varför ska någon annan bestämma att hon måste upplåta sin kropp till någon annan?
    Det är ju väldigt enkelt att inte bli gravid om man inte vill det.
  • Anonym (P)
    Lainie Kennedy skrev 2018-05-30 10:19:06 följande:
    Nja. Det finns ju faktiska skillnader på embryon och ettåringar. De sistnämnda kan överleva på egen hand och den kvinna som fött dem kan göra sig av med dem utan att deras liv avslutas. Det innebär att ettåringar inte är tvingande på någon annans kropp och kan överlämnas.
    Ettåringar kan ju knappast överleva på egen hand.
    Flesta länder klassificerar det som barnmisshandel eller vanvård om man skiter i att ta hand om små barn.
  • Anonym (P)
    Lainie Kennedy skrev 2018-05-30 12:33:52 följande:
    Jag inser att mitt ordval kan ha orsakat tolkningar, men om vi ska gå på den linjen så är det ju fortfarande möjligt att leva även om man gör det vanvårdad och misshandlad.
    Nej, det är inte möjligt för en ettåring att överleva på egen hand.
    Skulle dö ganska snabbt, max klara sig ett par dagar kanske.
  • Anonym (P)
    Cecese skrev 2018-05-30 11:07:23 följande:
    Du menar att man aldrig ska ha penetrerande sex... eller vad menar du?
    Anonym (Fia) skrev 2018-05-29 17:16:19 följande:

Jag är inte helt emot abort,men önskar att alla kunde använda preventivmedel som är säker.Jag har själv aldrig behövt göra abort och det är jag glad över.

Finns tyvärr inget preventivmedel som är 100% säkert...
    Ja, det är ju så enkelt det kan bli - att inte göra något.
  • Anonym (P)
    Cecese skrev 2018-05-30 16:13:33 följande:
    Låter som ett ganska trist liv om man bara får ha sex de gånger man vill bli gravid. Dvs jag skulle bara kunnat ha sex typ 3-4 gånger i hela mitt liv. Nu har jag aldrig behövs genomgå en abort eftersom det blev missfall 4 gånger och 3 gånger valde jag att behålla barnen. Men jag har ställts inför valet 7 gånger trots skydd... 
    Varför skulle man ha ett trist liv utan sex?
    Du låter ju nästan som dessa incels.
Svar på tråden Synen på abort?