• Anonym (Arg)

Får soc göra utredning på ofött barn?

Får soc göra utredning på ett barn som inte är född än och ligger i sin mammas mage efter orosanmälan? Det är väl inte lagligt

• Svar på tråden Får soc göra utredning på ofött barn?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (..) skrev 2018-05-29 21:45:24 följande:

Jag blev placerad som barn för min mammas alkoholproblem. Jag försvarade min mamma hela tiden då hon blev mycket ledsen och arg. Men jag hade det verkligen mycket bättre i mitt familjehem, kunde sova i lugn och ro, någon som följde mig till skolan och engagerade sig i mig. Tycker det är jättebra med LVU och att soc gör så för det var nog min räddning. Så håller med dig i allt du skriver :)

Sen finns det barn som blivit vanvårdade i sina familjehem också
  • Anonym (..)
    Anonym (Arg) skrev 2018-05-29 21:46:41 följande:

Finns nog fler barn som blir vanvårdade av sina biologiska föräldrar. De som säger annat är nog bittra föräldrar med dålig självinsikt som fått sina egna barn omhändertagna.
  • Anonym (Sen)

Sen finns det barn som blivit vanvårdade av sina sk föräldrar också.
  • Anonym (H)

Din försvarsställning som du tar här i tråden är bara den ett varningstecken på att något inte står rätt till. Hur kan du sitta och skriva som du gör? Vilket hån mot alla de barn som far fruktansvärt illa med sina föräldrar. För JO, de finns! Vad du än försöker pränta in i dig själv.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (..) skrev 2018-05-29 21:51:57 följande:

Finns nog fler barn som blir vanvårdade av sina biologiska föräldrar. De som säger annat är nog bittra föräldrar med dålig självinsikt som fått sina egna barn omhändertagna.

Nej dom allra flesta mammor kan ta väl hand om sina barn. Hur många kan ta hand om någon annans unge bättre än modern själv? Blir nog rätt jobbigt för dom i längden . Och mammor utvecklar dessutom starka band och modersinstinkt till barnet redan när dom är gravida
  • Anonym (Arg)
    Anonym (H) skrev 2018-05-29 22:01:13 följande:

Din försvarsställning som du tar här i tråden är bara den ett varningstecken på att något inte står rätt till. Hur kan du sitta och skriva som du gör? Vilket hån mot alla de barn som far fruktansvärt illa med sina föräldrar. För JO, de finns! Vad du än försöker pränta in i dig själv.

Ja det finns men det finns också många fall av övergrepp m.m som sker i familjehem men det tystas ner så man ska inte tro att alla familjehem har ryggen fri heller
  • Anonym (H)
    Anonym (Arg) skrev 2018-05-29 22:01:27 följande:

Nej dom allra flesta mammor kan ta väl hand om sina barn. Hur många kan ta hand om någon annans unge bättre än modern själv? Blir nog rätt jobbigt för dom i längden . Och mammor utvecklar dessutom starka band och modersinstinkt till barnet redan när dom är gravida

Helt fel. Det är inte helt ovanligt att kvinnor inte alls utvecklar känslor och knyter an till sitt barn. Detta ser jag varje dag i mitt arbete. Du verkar ta allt du säger utifrån enbart egen erfarenhet?
  • Anonym (..)
    Anonym (Arg) skrev 2018-05-29 22:01:27 följande:

Dem allra flesta mammor kan det men inte alla. Varför ska ett barn behöva växa upp med en mamma som är alkoholist, knarkare, psykiskt sjuk, lågbegåvad eller som kanske bor med en man med de problemen. Varför ska ett barn behöva må dåligt bara för att man ska ta hänsyn till ?starka band? och ?modersinstinkt?. Det låter som att du är en sådan med noll självinsikt. Om en blivande mamma är orolig för att hennes barn ska bli omhändertaget kanske hon borde ändra sin livsstil eller liknande om hon verkligen bryr sig om sitt barn.
  • Anonym (Uuusch)

Märks att du är en riktig skummis som snackar så mycket skit! Förstår att du fått en anmälan redan innan du ens fått barn. Du är ju helt verklighetsfrånvänd!

Hur kan du ens försvara störda föräldrar som förstör barns liv?!

• Anonym (Soc sekr)

Nej man kan inte öppna utredning på ett ofött barn. Man öppnar på mamman. Och det handlar om ärenden där det är hög oro. Om mamman har ett pågående missbruk under graviditeten till exempel. Det är tyvärr vanligare än man kan tro.

Svar på tråden Får soc göra utredning på ofött barn?