• designhippienörd

    Hur får man ut en sjukhus journal?

    Jag gjorde ett intelligenstest inom psykiatrin för ca 10 år sedan, vart vänder man sig för att få hem det på posten?

    Jag har ingen läkare som jag haft sedan dess. Bara en som skriver ut medicin en gång om året.

  • Svar på tråden Hur får man ut en sjukhus journal?
  • Kjell2
    designhippienörd skrev 2018-05-30 08:08:14 följande:

    Jag gjorde ett intelligenstest inom psykiatrin för ca 10 år sedan, vart vänder man sig för att få hem det på posten?

    Jag har ingen läkare som jag haft sedan dess. Bara en som skriver ut medicin en gång om året.


    Kontakta landstinget där den gjordes och fråga. Så pass länge sedan kan det bli lite krångel.


  • Anna60
    designhippienörd skrev 2018-05-30 08:08:14 följande:
    Jag gjorde ett intelligenstest inom psykiatrin för ca 10 år sedan, vart vänder man sig för att få hem det på posten?

    Jag har ingen läkare som jag haft sedan dess. Bara en som skriver ut medicin en gång om året.
    Journalen ligger med all säkerhet på landstingsarkivet i ditt landsting. Vill du ha ut hela journalen? Det brukar kosta mellan 1-3 kr per kopia. Är det en psykiatrisk journal så finns det lite regelverk att kringgå. Det får inte vara till men för patienten att läsa den utan läkare.
  • EpicNurse

    Man kan logga in på 1177 och beställa. Där står precis hur det fungerar.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Meriall

    Det är inte säkert att själva testet är sparat men du bör kunna få utlåtandet som skrevs kring det om du vänder dig till aktuell psykiatrisk klinik.

    Det kan räcka beroende på vad du ska ha det till.

Svar på tråden Hur får man ut en sjukhus journal?