Skäms så jag gör mig ful
Jag har ett ärftligt fel på min hörsel. När jag var runt 20år fick jag hörapparat. Idag är jag 30+ men jag skäms så mycket över det fortfarande så jag gör allt för att dölja dom. Det innebär att jag alltid har håret utsläppt.
Tyvärr har jag typiskt skandinaviskt hår, rakt, tunt och platt. Dessutom jobbar jag inom vården och måste ha kort eller uppsatt hår. Och tvätta d efer varje pass.
För att dölja hörapparaterna har jag hår till axlarna ungefär.
Jag går upp 05:00 på morgonen och har varken tid eller lust att lägga ner en massa tid på frisyren så jag ser fruktansvärt tråkig ut!! Tar d inte ens bakom öronen utan d hänger som värsta ?the Ring? filmstuk..
Ni tänker säkert att jag inte borde skämmas över hörapparaterna men om man själv inte kan relatera till hur det är så kan man inte heller säga åt nån att inte skämmas. Att ha dålig hörsel=att man är korkad. Så är det bara. Jag hör fel ord och har svårt att hänga med i nyheter och icke textade program. Kvittar hur hög volymen är. Jämför med att försöka höra varenda ord i en låt. Omöjligt eller hur?! Man får anstränga sig så mycket för att uppfatta handlingen så när dagen är slut är hjärnan nästan kokt. Det kvittar om jag har apparaterna i eller inte.
Och jag orkar inte förklara för alla om min hörsel. Då är det lättare att dölja så gott det går. Tom mina närmsta vänner anar inget. De vet baa att jag hör dåligt och brukar ha roligt åt när jag svarar käpp rätt åt helvete.
Men tråden skulle inte handla specifikt om min hörsel utan vad jag kan göra med mitt hår för att piffa till det lite. Jag brukar sova med fläta för att få lite volym eller locka det lätt. Jag skulle vilja ha en fin frisyr som är lättskött men ändå döljer öronen. Förslag, tankar??!!