• LLW

BIM juli 2018

En till med BIM i juli! Runt 6e borde det bli.

Vi har försökt i 1 1/2 år, ska börja ivf i höst men fortsätter försöka fram tills dess. Har precis gjort äggledarspolning och hysteroskopi där de tog bort en polyp. Det vore så förbannat skönt att slippa gå igenom ivf så jag hoppas verkligen att vi kan lyckas innan september. Går och väntar på mensen nu som jag vet kommer då vi inte fick försöka förra månaden pga hysteroskopin.

• LLW
    MaalinJ skrev 2018-06-11 15:41:32 följande:

Hur va det att göra äggledaraspolning? Har jag inte blivit gravid innan oktober så är det bästa steg för oss. Är lite nervös för det. Jag vill heller inte göra IVF men vi har börjat ställa in oss på det. Vi verkar dock inte få någon ekonomisk hjälp av landstinget eftersom vi har barn sedan tidigare. Men vi får kolla upp det mer när vi är där.

Jag är tyvärr inte bästa personen att fråga för jag hade en rätt jobbig spolning. Gjorde ont som riktigt rejäl mensvärk och hade ont ett par dagar efteråt. Men vet måååånga som inte känner av något alls! Jag får alltid riktigt ont vid alla gynekologiska undersökningar så jag kanske är extra känslig där nere. Sen fick hon hålla på dubbelt så länge och sprutade in dubbelt så mycket kontrastvätska som man brukar, så kanske har med det att göra också. :P

Hur länge har ni försökt?
  • LLW

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

24 juli - mor till 2 väntan på nr3,

28 juli - lindabinda

• LLW
    JenniB skrev 2018-06-29 17:27:53 följande:

Nu närmar sig BIM och jag har märkt något nytt de senaste dagarna! För två dagar sedan märkte jag för första gången att jag fick ont efter orgasm. Igår, mös vi lite men endast med hjälp av fingrarna om ni förstår vad jag menar. Så jag får inte ont av att sexet var för hårt eller liknande utan bara av själva orgasmen.

Har ni känt av något liknande någon gång? Har aldrig haft det själv och läst en massa på nätet nu som såklart får en att hoppas!

Jag får det rätt ofta. Typ som mensvärk som håller i ett par minuter. Oftast runt ÄL men kan komma lite när som. Försökt googla vad det kan bero på men inte hittat något som låter vettigt. Tyvärr ingen graviditet i mitt fall men hoppas att det kan vara det för dig!
  • LLW
    soffipropp1987 skrev 2018-06-30 12:39:45 följande:

Jag har bim 9/7, har velat testa sen igår. Man är ju så nyfiken! Men det är ju på tok för tidigt att testa nu, det vet jag mycket väl. MEN MAN VILL JU SÅ GÄRNA VETA! :D Dagarna går så långsamt nu också. Har varit ledig denna veckan men ska jobba heltid nästa vecka så då kanske dagarna går lite fortare :)

Jag har 8/7! Hade velat testa dagen efter ÄL om det gått, man är ju så himla nyfiken! Dagarna fram till BIM går ju sååå långsamt! Skönt ändå när man har fullt upp och inte har tid att tänka så mycket på om det blev något eller inte :P
  • LLW

Fem dagar kvar till BIM, vet inte om jag klarar att hålla mig från att testa.. trots att vi fått tid när vi ska börja med ivf så hoppas jag så innerligt på att det gick vägen denna gång.

Önskar att man kunde stänga av hjärnan, för allt jag kan tänka på är om det blev något eller inte. Knappt jobbet kan distrahera.

Någon som vet hur pass långt innan BIM man kan testa med digitalt?

• LLW

Fick negativt på BIM -3 som även var ÄL + 8. Efter första besvikelsen kommer googlandet såklart. Jag har ju bara 11 dagars lutealfas, så kanske plussar jag senare än någon med normala 14 dagar? Suck. Inga menssymptom än, nu på BIM - 2. Bara uppsvällda och rätt ömma bröst. Men det kommer väl, det gör det ju alltid. Ett försök kvar innan ivf drar igång..

• LLW
    Thorax skrev 2018-07-06 12:18:22 följande:

+8 plussar ju bara extremt väldigt få så än finns ju chansen. Hoppas verkligen ni slipper ivf och får naturligt. Följde en kompis som gjorde det och man led verkligen med henne.

Tack <3 ja det är så delade känslor inför ivf. Glad att vi får möjligheten att göra det men så sjukt ledsen för att vi behöver göra det..
  • LLW

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida, babytjejen?

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

13 juli- babytjejen?

14 juli - Nicciz, Ejjami

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten

22 Juli - Incognita, Försök 1

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

PLUS

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

Svar på tråden BIM juli 2018