• AndreaBD

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 21:42:48 följande:
    Ja, idag är det straffbart, det var det inte tidigare. Det är inte lätt för Ola att veta hur han ska bete sig. Sen om Gertrud har tvetydig inställning till det hela gör det inte lättare för Ola.
    Det var det inte tidigare? Jo, då! Uppenbarligen är det några här som inte vet vad man får och inte får göra.
  • AndreaBD
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:39:39 följande:
    jo, säkrast att runka...vill ju inte sitta inne i 8 år...
    Så du säger att du är för korkad att fatta när tjejen säger att hon inte längre vill? Eller vad är det frågan om? Kan det bli enklare än så? Om tjejen säger att hon inte vill så ska du ge fan i det! 
  • AndreaBD
    Friger skrev 2018-06-03 00:20:57 följande:

Man är ju ingen robot. Snarare ett kåt rovdjur som känner vittring... Sånt går inte att stänga av hur som helst.

Du är farlig! Ha inte sex med någon innan du har lärt dig behärska dig. Sånt går inte alls. Och om du nu skulle vilja säga att det bara är i Sverige och bara pga feminister, så är det så i så gott som alla länder att man inte får strunta i om partnern inte vill.
  • AndreaBD
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:25:20 följande:
    Du tror inte dom också har en klump i magen om hur det här utväcklas och låtsas inte va oroliga för dom inte vill bli anklagade på det här viset?

Vad skulle du anta om någon av dom om du skulle börja ifrågasätta?
    Hela den här diskussionen är fånig. Jag kanske förstår ifall du bara är runt 14 år. Är du äldre så bör du klara av en sån situation. Och det är inget nytt, så har det varit hela tiden och inte bara här i Sverige heller.
  • AndreaBD
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-03 01:26:56 följande:

När jag hör den här situationen beskrivas så funderar jag på en sak:

Sa hon ?sluta? som i ?sluta, det är inte skönt längre?, eller sa hon ?sluta? som i ?bäst du slutar, för jag annars blir jag så kåt att jag inte vet vad jag tar mig till??

I det senare fallet är det mer fråga om någon sorts spel, där mannen förväntas ignorera och gasa på. Får höra det med jämna mellanrum i sängen, tyvärr av samma kvinnor som menar att samtyckeslagen är helt oproblematisk.

Men då är det väl med en partner som man har känt ett tag och som vet hur man ska tolka det? Det är det som är poängen - mycket kan vara okej om man känner sin partner. Med en helt okänd person måste man vara mycket mer försiktig, så är det bara.
  • AndreaBD
    Anonym (Vafan) skrev 2018-06-03 08:52:34 följande:
    Vad är det som skiljer? Kan tänka mig Ola tolkade Gertrud fel ovh tog det som ett samtycke då hon drog i hans hand... Han slutade ju genast hon sa sluta, så förstår inte vad det är för skillnad du menar :) dedär 10sec var ju mellan hamddragningen och ordet sluta, det var inte 10sec efter sluta..
    Nåja, jag tror inte att detta skulle kunna leda till något åtal, om han ändå slutade när hon sa det verbalt. Visserligen borde han också ha förstått borttagande av handen, men det skulle säkert inte vara tillräckligt tydligt/allvarligt för ett åtal. Jag vänder mig mer emot att folk försvarar det som om det vore ett korrekt beteende.
  • AndreaBD
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:56:12 följande:
    En person som börjar bli väldigt rädd för vad som blivit av feminismen med manshatarna i spätsen. En person som inte vill tvingas säga hen till mina barn. En person som vet hur det är att bli utsatt för fördommar (eller hatbrott som vissa skulle kalla det) känner sig
    Om du tror att användningen av ordet "hen" har med feminism att göra så har du fel där. Det finns såna könsneutrala Pronomen i andra språk - vad jag har hört så finns det i Farsi, språket som talas i Iran. Och du vill väl inte påstå att feminister har tagit över Iran???

Även införandet av ordet har inte verkligen med feminism att göra. Jämnställdhet och genusfrågor är INTE samma sak. Sverige har kommit ganska långt när det gäller jämnställdhet, men har faktiskt legat efter när det gäller genus. Efter Tyskland och andra europeiska länder (centrala Europa). Jag är inte insatt nu hur det är med USA, Australien m.m. Och nu menar jag mer allmänt. Det finns inget "hen"-ord i tyska, engelska eller franska, men det finns annat. T.ex. när det gäller modet, frisurer och liknande. Även när det gäller könsneutrala leksaker för barn, eller att pojkar leker med "flickleksaker".
  • AndreaBD
    Anonym (Glenn) skrev 2018-06-03 09:41:56 följande:
    Jag personligen tycker att våldtäkt är när man fysiskt håller fast en person med fysiskt våld och begår sexuella handlingar men inte om mannen eller kvinnan säger nej under ett samlag och den ena partnern kvinnan eller mannen gör en kort fortsättning.

Som det beskrivs här i tråden har ett flertal kvinnor som jag varit tillsammans med återkommande velat röra min penis under flertaliga uppmaningar om nej.

Ska jag anmäla dessa för våldtäkt?
    Det är fel det också. Om det nu var en relativt främmande kvinna, så tycker jag att man kan anmäla det. Om det är ens partner, och det brukar vara okej att ta på varandra, att kanske testa flera gånger om inte partnern ändå är intresserad, så kan det vara okej. Och om man tycker det är ett problem, att partnern gör så ofta, då är det väl mer vettigt att ta ett grundläggande samtal om hur man ska göra.
  • AndreaBD
    Friger skrev 2018-06-03 10:12:04 följande:
    Tränar faktiskt inte på att behärska mig. Lär väl komma automatiskt när jag blir äldre, den dagen den sorgen.
    Då bör du verkligen hålla dig ifrån alla sexuella kontakter!
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?