Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 23:56:12 följande:
En person som börjar bli väldigt rädd för vad som blivit av feminismen med manshatarna i spätsen. En person som inte vill tvingas säga hen till mina barn. En person som vet hur det är att bli utsatt för fördommar (eller hatbrott som vissa skulle kalla det) känner sig
Om du tror att användningen av ordet "hen" har med feminism att göra så har du fel där. Det finns såna könsneutrala Pronomen i andra språk - vad jag har hört så finns det i Farsi, språket som talas i Iran. Och du vill väl inte påstå att feminister har tagit över Iran???
Även införandet av ordet har inte verkligen med feminism att göra. Jämnställdhet och genusfrågor är INTE samma sak. Sverige har kommit ganska långt när det gäller jämnställdhet, men har faktiskt legat efter när det gäller genus. Efter Tyskland och andra europeiska länder (centrala Europa). Jag är inte insatt nu hur det är med USA, Australien m.m. Och nu menar jag mer allmänt. Det finns inget "hen"-ord i tyska, engelska eller franska, men det finns annat. T.ex. när det gäller modet, frisurer och liknande. Även när det gäller könsneutrala leksaker för barn, eller att pojkar leker med "flickleksaker".