Behöver lite språkinlärnings-tipps :)
Hej,
Jag ska börja gymnasiet efter sommaren (Natur -eller samhällsvetenskapliga linjen, beror på var jag kommer in). Jag behöver verkligen förbättra min kunskap i både spanska och engelska. Jag har en plan på att jag ska göra några grammatikövningar som finns på internet, läsa böcker och lite annat. Jag skulle däremot behöva lite råd när det gäller hur jag ska lägga upp detta. Jag vill ha ett mål. Inte ett mål om att jag ska uppnå en viss kunskapsnivå innan sommarens slut, utan snarare ett mål för hur mycket och/eller hur ofta jag ska ha gjort olika saker. När jag var mindre så hade vi så kallad sommarläsning här hemma då jag och min bror skulle säga ett antal böcker var under sommarlovet. Som belöning fick vi 500 kronor var. Jag skulle vilja ha någon slags belöning nu också, men känner inte riktigt att jag kan kräva pengar av mina föräldrar för något sådant när jag nästan 16 år.
Har ni något tipps på belöning jag kan ge mig själv och hur jag kan lägga upp en konkret plan? Eller hur man lär sig ett språk på bästa sätt för den delen.
Tacksam för svar :)