• svenskbaggen

Bebis i januari 2019

Hej.

ÄNTLIGEN gravid igen. Efter att ha försökt i ett och ett halv år och haft 4 missfall under denna tiden.

Beräknad födsel 16/1. :)

Jag vill gärna vara med i en Facebook - grupp. Mycket lättare att "prata" där. Någon som är sugen på att starta en? :D

• Svar på tråden Bebis i januari 2019
  • T90

Första barnet här, hade missfall i oktober. Bf 30/1, 6+6 idag. Lite sura uppstötningar, gaser, förstoppad, sisådär med matlusten, vägrar sötsaker, trött, ömma bröst, illamående till och från, molvärk.... Läst hur ni andra mår, tänk vad olika det kan vara och hur snabbt det kan ändras.

• Förstabarnet33

Hejsan alla blivande mammor!

Jag är gravid med vårat första barn i vecka 11 (10+2). Vi är verkligen jätteglada och kan knappt vänta på att bebisen ska komma, bf 6/1.

Jag har mått relativt bra hela tiden egentligen, hade ett par veckor med illamående men nu är jag mest extremt trött. Förutom det har jag typ INGA symtom som tyder på graviditet. Innan tänkte jag att jag bara ville vara glad att jag faktiskt mår så bra som jag gör, men nu börjar jag bli orolig. Idag ska jag lämna blodprov för KUB och nästa måndag ska vi på tidigt ultraljud, men jag kan inte vänta så länge på att få bekräftat att bebisen mår bra eller inte. Är det någon som vet om det är möjligt att få komma ännu tidigare på ultraljud eller ska jag bara försöka släppa tanken och hålla ut till den 25 juni? Får man ens komma på ul om man inte har en pågående blödning som skulle kunna tyda på missfall?

• Bobno1
    Förstabarnet33 skrev 2018-06-13 08:06:11 följande:

Hejsan alla blivande mammor!

Jag är gravid med vårat första barn i vecka 11 (10+2). Vi är verkligen jätteglada och kan knappt vänta på att bebisen ska komma, bf 6/1.

Jag har mått relativt bra hela tiden egentligen, hade ett par veckor med illamående men nu är jag mest extremt trött. Förutom det har jag typ INGA symtom som tyder på graviditet. Innan tänkte jag att jag bara ville vara glad att jag faktiskt mår så bra som jag gör, men nu börjar jag bli orolig. Idag ska jag lämna blodprov för KUB och nästa måndag ska vi på tidigt ultraljud, men jag kan inte vänta så länge på att få bekräftat att bebisen mår bra eller inte. Är det någon som vet om det är möjligt att få komma ännu tidigare på ultraljud eller ska jag bara försöka släppa tanken och hålla ut till den 25 juni? Får man ens komma på ul om man inte har en pågående blödning som skulle kunna tyda på missfall?

Du kan ju betala för ett privat (600-700kr där jag bor) annars är det nog bara att vänta till KUB ultraljudet. Man måste vara 11+6 minst (har jag för mig) vid KUB för att de ska kunna mäta allt ordentligt.

Vi var på ett privat igår, inte pga oro utan för att det diffade så mycket mellan datum enligt sista mens och datum enligt ÄL, och vi fick se en frisk liten böna på 8+1 med starka fina hjärtslag
  • Saima17
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 06:14:59 följande:

Fy så jobbigt. Jag brukar äta smörgåsrån när inget annat går. Det är okej att få i sig.

Hoppas verkligen det ger sig snart

ah okej hm rostat brö ha gått helt okej.. Men måst se nu.. va på inskrivning idag t rdg.
  • huntress

Vi är beräknade till 1/1 2019 haha
    sjukt kass planering känner jag men ack så välkommet.
    har första ul 26/6 med kuben så just nu känns de overkligt till man ser pyret.
    Jag har mått bra denna gången har varit gravid en gång för 4 år sedan men fick avbryta den graviditeten.
    Då mådde jag uselt.
    Spydde som en idiot och sov dygnet runt.
    Nu är jag lite seg men mina reumatiska sjukdomar har stannat av så jag slipper medicin första gången på 4 år.
    Magiskt.
    Så jag är tacksam :)

• huntress
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 14:09:09 följande:

Ska ni ta kub allihopa?

Är de ingen som vill starta en fb-grupp? ;)

Ja jag ska iaf, inte du?
    Jag tycker verkligen att oavsett vilket är de ok.
    De är bara en själv som bestämmer liksom =)
  • svenskbaggen
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 14:14:29 följande:

Äh, jag provar att göra en grupp själv, hrmlig och med ett namn man inte kan tolka :)

Sådär, skicka mail om ni vill vara med :D
  • svenskbaggen
    huntress skrev 2018-06-13 14:14:53 följande:

Ja jag ska iaf, inte du?

Jag tycker verkligen att oavsett vilket är de ok.

De är bara en själv som bestämmer liksom =)

Jag funderar på att inte göra det. Vill ändå inte ta abort, så tror bara det blir stressmoment..
Svar på tråden Bebis i januari 2019