• svenskbaggen

Bebis i januari 2019

Hej.

ÄNTLIGEN gravid igen. Efter att ha försökt i ett och ett halv år och haft 4 missfall under denna tiden.

Beräknad födsel 16/1. :)

Jag vill gärna vara med i en Facebook - grupp. Mycket lättare att "prata" där. Någon som är sugen på att starta en? :D

• Svar på tråden Bebis i januari 2019
  • reyna
    svenskbaggen skrev 2018-06-12 21:08:08 följande:
    En oj, så allvarligt? :o

Får du inte i dig mat?
    Åh vad härligt hur gamla är dina barn? när är du beräknad? Glad
  • Saima17
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 14:56:20 följande:

Jag funderar på att inte göra det. Vill ändå inte ta abort, så tror bara det blir stressmoment..

vi kommer int ta kub. först ville sambon men när han insåg att d kan visa så fel så vill vi int ha d stress momentet.. d blir liksom ändå en bebis.. oavsett..
  • svenskbaggen
    reyna skrev 2018-06-13 17:06:07 följande:

Åh vad härligt hur gamla är dina barn? när är du beräknad? 

16/1 är jag beräknad.

Har två pojkar. Den ena blir 17 idag, den andra är 3,5 :)
  • Jejje93
    Förstabarnet33 skrev 2018-06-13 08:06:11 följande:

Hejsan alla blivande mammor!

Jag är gravid med vårat första barn i vecka 11 (10+2). Vi är verkligen jätteglada och kan knappt vänta på att bebisen ska komma, bf 6/1.

Jag har mått relativt bra hela tiden egentligen, hade ett par veckor med illamående men nu är jag mest extremt trött. Förutom det har jag typ INGA symtom som tyder på graviditet. Innan tänkte jag att jag bara ville vara glad att jag faktiskt mår så bra som jag gör, men nu börjar jag bli orolig. Idag ska jag lämna blodprov för KUB och nästa måndag ska vi på tidigt ultraljud, men jag kan inte vänta så länge på att få bekräftat att bebisen mår bra eller inte. Är det någon som vet om det är möjligt att få komma ännu tidigare på ultraljud eller ska jag bara försöka släppa tanken och hålla ut till den 25 juni? Får man ens komma på ul om man inte har en pågående blödning som skulle kunna tyda på missfall?

Ta det vid kub om Du ändå har ett ultraljud då. :)
    Då är ju missfallsrisken sänkt och ett VUL nu är inte till så stor "nytta". :)
  • Jejje93
    Förstabarnet33 skrev 2018-06-13 08:06:11 följande:

Hejsan alla blivande mammor!

Jag är gravid med vårat första barn i vecka 11 (10+2). Vi är verkligen jätteglada och kan knappt vänta på att bebisen ska komma, bf 6/1.

Jag har mått relativt bra hela tiden egentligen, hade ett par veckor med illamående men nu är jag mest extremt trött. Förutom det har jag typ INGA symtom som tyder på graviditet. Innan tänkte jag att jag bara ville vara glad att jag faktiskt mår så bra som jag gör, men nu börjar jag bli orolig. Idag ska jag lämna blodprov för KUB och nästa måndag ska vi på tidigt ultraljud, men jag kan inte vänta så länge på att få bekräftat att bebisen mår bra eller inte. Är det någon som vet om det är möjligt att få komma ännu tidigare på ultraljud eller ska jag bara försöka släppa tanken och hålla ut till den 25 juni? Får man ens komma på ul om man inte har en pågående blödning som skulle kunna tyda på missfall?

Föressten har jag bara haft ett svagt illamående, känslig för lukter och hungrig men det är sånt som jag får för mig att jg kn vara ändå. Har inte haft speciellt ont i brösten alls. Men samtidigt vad ska ett tidigt VUL förändra? Jag kommer få vänta till RUL.
  • Alkarlsson

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Är beräknad 28/1. Är ny här på forumet så jag har inte kommit underfund med hur man skickar ett privat meddelande till dig Svenskbaggen..

• reyna
    svenskbaggen skrev 2018-06-14 03:52:18 följande:
    16/1 är jag beräknad.

Har två pojkar. Den ena blir 17 idag, den andra är 3,5 :)
    Grattis i efterskott  till din Son som blev  17år Skrattande tiden går så fort man hinner  inte med riktigt. Vill ni ha en flicka denna gång? 

Min son blir 11år om 1 månad och min dotter blir 7 år i slutet av året.

Vi har nästa samma beräkningsdag jag har den 14/1. För oss spelar det ingen roll vad det blir för kön men tycker att det är lättare med pojkar. Dock har jag ganska svårt med att välja namn
  • Anonym (17 jan)
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 14:56:20 följande:

Jag funderar på att inte göra det. Vill ändå inte ta abort, så tror bara det blir stressmoment..

Jag vill inte heller göra abort men jag tänker att det är bra att vara förbered. Om man får ett barn med särskilda behov kommer det ta mycket tid och kraft och jag förbereder mig hellre mentalt nu än att lägga en massa energi på det när bebisen kommer.
  • svenskbaggen
    Alkarlsson skrev 2018-06-14 16:10:51 följande:

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Är beräknad 28/1. Är ny här på forumet så jag har inte kommit underfund med hur man skickar ett privat meddelande till dig Svenskbaggen..

Du har meddelande :)
  • svenskbaggen
    Anonym (17 jan) skrev 2018-06-14 17:36:31 följande:

Jag vill inte heller göra abort men jag tänker att det är bra att vara förbered. Om man får ett barn med särskilda behov kommer det ta mycket tid och kraft och jag förbereder mig hellre mentalt nu än att lägga en massa energi på det när bebisen kommer.

Och jag är tvärt om. Tar det som det kommer :)
Svar på tråden Bebis i januari 2019