• Anonym (Z)

Har så svårt för tatueringar!

Vad tycker ni icke-tatuerade om en potentiell partner med tatueringar?

Och jag menar flera tatueringar. Inte bara en.

• Svar på tråden Har så svårt för tatueringar!
  • Anonym (nja)
    EnAnonumius skrev 2018-06-07 01:26:50 följande:
    Är du medveten om uttrycket "den självuppfyllande profetian"?
    Du har en variant av detta faktiskt.

Du själv säger att du anser att tatueringar "som varit raggare, mc-killar, kåkfarare eller missbrukare.", vilket gör att du verkar omedveten bara letar upp den där typen av människor när du tittar efter tatueringar, för att bekräfta din egna tes. 
    Du ber andra titta efter "samma saker" som dig när de själva har uttryckt annorlunda som inte stämmer med din subjektiva tyckande. Man kan ju undra varför det är så svårt för dig att hantera att andra inte delar dina åsikter. (Ja jag läste i ett annat inlägg att du har sagt att det är dina åsikter).  Att du mer eller mindre ber dem titta efter exakta samma saker som dig, Man får en KÄNSLA av att det är viktigt att du får dina fördomar bekräftade, och medhåll i dina åsikter.

Tatuerade personer finn i alla samhällsklasser oavsett utbildningsnivå och IQ, och många skaffar tatueringar av andra skäl än just "hävda sig", dölja att de inte kan skaffa sig väldefinierad muskulatur etc etc.
    Vad det är nu man skall "hävda sig" med enligt dig för att man har en tatueringen eller fler?

Vad är det en tvåbarns far, som har porträttaueringar på sina barn, de enda tatueringar han har. Vad är det han vill hävda sig med? Är otroligt intresserade av att höra, din åsikt, på vilket sätt han skulle vilja hävda sig och varför han skulle vilja hävda sig.

Sedan så har man ju då Jason Momoa, fotomodell och skådespelare.
    Ja uch vilket stycke för icke utvecklade muskulatur på denna kropp,(och antagligen oförskämt av honom att inte deffa kroppen heller).  Drömmer

Visst är han underutvecklad och inte kan skaffa sig väldefinierade muskulatur, så han har säkert sina (folkslags)tatueringar (han är delvis nativ Hawaian, förväxla nu inte det med amerikanare) för att dölja sina tillkortakommanden med att inte kunna bygga upp muskulatur.

Jag säger INTE att du får tycka att tatueringar är fel. Dock så visar du på hur stora fördomar du har om varför folk tatuera sig och anledningar bakom. Och du visar ju direkt prov på att du vill gärna behålla dina fördomar om tatuerade, människor med. 
    Nu kom inte bilden med som du la upp (Jason Momoa) men det är ju ett mycket bra exempel på en person med väldigt mycket tatueringar och nej, hur läcker, bra skådis och trevlig han än är (jag har sett honom i talkshows och han verkar supertrevlig) så skulle jag ha väldigt svårt att se mig själv tillsammans med en person med halva kroppen full med ink. 

För mig handlar det i grund och botten om att jag inte tycker det är snyggt att gadda sig över huvud taget och i den kommentaren du svarade på (om fördomar, mc-knuttar osv) så finns det ändå en del sanning i det inlägget, det skapas en del "kulturer" i vissa grupper med att man ska ha deras gängtatuering osv så helt fel har inte den skribenten heller, inte du heller då det givetvis finns mängder med folk som inte har tatueringar för den sakens skull

Om jag tittar i min omgivning för sk anektdotiska bevis, är det mest yngre människor (jag är snart 50) som skaffat tatueringar (mest tjejerna) så det är kanske skillnad också i vilken generation man tillhör? 
    Min syrra fick en 40-årskris (tror jag hehe) och skaffade en rejält stor tatuering, jag höll på att få en chock, hon hade aldrig haft några innan. I såna lägen tycker jag ärligt talat det är urfånigt att skaffa en tatuering. Jag förstår ff inte varför hon gjorde det. Vad blev bättre av det, liksom? 

Jag har en kollega som har datum intatuerade, han håller på och gör en klassiker (dvs man ska vara med på 4 olika tävlingar - löpa, cykla osv) och efter varje sån han lyckats göra har han tatuerat in det. Det kan jag tycka ändå har ett syfte (även om jag själv inte skulle gjort så. Jag skulle ha tagit foton av mig själv och gjort en tavla eller nåt, som minne) men den typen av anledning känns bättre än att man bara gör för att kompisar har, eller unga tjejer som tatuerar in pojkvännens namn (och sen tar det slut), eller att man är i ett gäng och ska ha samma bild som de andra i gänget. 
  • Anonym (Grind)
    Anonym (Z) skrev 2018-06-05 22:31:39 följande:

Vad tycker ni icke-tatuerade om en potentiell partner med tatueringar?

Och jag menar flera tatueringar. Inte bara en.

Jag klarar inte av det. Nej till tatueringar. Det ger så felaktiga signaler till allt och alla.
  • beccagranen

Jag gillar bra gjorda tatueringar. Inga "tramp stamps, hemmagjort plotter utan konstverk. Tvärt emot många andra så väcker en person med snygga tatueringar mitt intresse.  Jag har själv ett par stycken större, men alla dolda om jag är klädd i shorts och t-T-shirt, just pga mitt yrke (revisor). 

Att man är av lägre samhällsklass pga tatueringar är förlegat sedan länge. Min läkare har hela armar och ryggtavla, vilket han visade upp efter att han såg min på ryggen. Det blev ett lågt och intressant samtal där han berätta om sina år som läkare utan gränser, där han lät sig tatueras av en hövding i byn och sen fyllt på under resornas gång. 

Min bror är börsmäklare i London, han har kroppen full, men inget till synes när han har kostym.  

• Anonym (Grind)
    beccagranen skrev 2018-06-07 07:38:19 följande:

Jag gillar bra gjorda tatueringar. Inga "tramp stamps, hemmagjort plotter utan konstverk. Tvärt emot många andra så väcker en person med snygga tatueringar mitt intresse.  Jag har själv ett par stycken större, men alla dolda om jag är klädd i shorts och t-T-shirt, just pga mitt yrke (revisor). 

Att man är av lägre samhällsklass pga tatueringar är förlegat sedan länge. Min läkare har hela armar och ryggtavla, vilket han visade upp efter att han såg min på ryggen. Det blev ett lågt och intressant samtal där han berätta om sina år som läkare utan gränser, där han lät sig tatueras av en hövding i byn och sen fyllt på under resornas gång. 

Min bror är börsmäklare i London, han har kroppen full, men inget till synes när han har kostym.  

Nej, det är inte förlegat att tatueringar är trash. Det är just därför du och dina vänner gömt era.
  • beccagranen
    Anonym (Grind) skrev 2018-06-07 07:57:47 följande:
    Nej, det är inte förlegat att tatueringar är trash. Det är just därför du och dina vänner gömt era.
    Gömt och gömt. Min läkare har hela armar och ryggtavla, så det syns om han har en T-shirt, lika så brosan. Jag själv börja på ryggen och höften, för att jag tyckte det var bra placeringar. Sen tycker jag själv att det är lite för mycket att ha i ansikte, händer och hals. 
  • Anonym (Grind)
    beccagranen skrev 2018-06-07 08:09:34 följande:

Gömt och gömt. Min läkare har hela armar och ryggtavla, så det syns om han har en T-shirt, lika så brosan. Jag själv börja på ryggen och höften, för att jag tyckte det var bra placeringar. Sen tycker jag själv att det är lite för mycket att ha i ansikte, händer och hals. 

Hur syns ryggtavlan om man har T-shirt? Likväl täcker ni över tatueringarna om ni har formel klädsel. Tror du verkligen att det är en slump?
  • Anonym (123)
    Kurlie skrev 2018-06-07 06:30:56 följande:
    Klart man kan! Men om man dömer som många av er gör, gissar jag att man också bryr sig mycket om vad andra tycker. Hur man anses. Vilken grupp man verkar tillhöra om man gör si eller så. Är ju ingen hemlighet direkt att övre klassen ofta har snävare bild av vad som passar sig eller ej medan medel och lägre är mer fri i sitt sätt även om det klart är en generalisering då svensken överlag är väldigt lagom och gärna rättar sig i ledet efter förväntningar som finns.
     Intressant att du säger att många dömer för att sedan själv komma med svepande generaliseringar på gruppnivå. Nåja, grandet i ens broders öga, och så.
  • beccagranen
    Anonym (Grind) skrev 2018-06-07 08:31:25 följande:
    Hur syns ryggtavlan om man har T-shirt? Likväl täcker ni över tatueringarna om ni har formel klädsel. Tror du verkligen att det är en slump?
    Nu har jag en ryggtavla för att jag har ett stort motiv, och det var bäst lämpad plats. Jag har ett flertal t-shirt med öppna ryggar så jag skäms absolut inte för min tatuering. Sen kan jag hålla med att jag inte skulle valt att tatuera mig i ansiktet och händerna för att jag vill ha möjligheten att kunna dölja mina tatueringar. Jag tror att det hade kunnat sinka mig i arbetslivet, just för att det finns många äldre som just har en syn på att tatuerade bara var kåkfarare och sjömän. Men jag ser också att allt fler har släppt på den synen de senaste 10 åren, t.om tv-profiler får ha sina tatueringar synliga.
  • LFF

Enda gången jag reagerar (och tycker det är fult med tatueringar) är när de sitter på halsen eller i ansiktet. I övrigt kan tatueringar vara både skitsnygga och skitfula. Jag kopplar det absolut inte till någon specifik samhällskategori utan de finns överallt. 

• Anonym (S)

Så sorglig läsning, tänk att en del här gör sig så små att dom bara måste döma andra för saker dom själva hittat på. 
    Det borde vara så enkelt.
    Vill du tatuera dig, varsegod, det är ditt beslut.
    Vill du inte, du slipper, det är också ditt beslut. 
    Vill du absolut inte ha en partner som är gaddad, bra, du slipper det med. 
    Men att sitta och hitta på konnotationer mellan en företeelse (tatueringar) och karaktärsdrag, visar bara hur korkad och liten du är. 
    För självklart vet ju du också att individer är olika och att det inte går att göra såna generaliseringar om andra.
    Så sluta fördumma dig själv genom att göra det enkelt för dig.

Jag har ett hjärta med ett mansnamn rakt över, tatuerat på ovansidan av bröstet, säkert skulle en del av er döma ut mig som white trash för det.
    Men det ni inte ser är att det där hjärtat är ett hjärta som symboliserar min döde sons hjärta, för att visa att han lever inom mig. 
    Och vad du tror och antar om mig när du ser det hjärtat, kunde jag inte bry mig mindre om.
    Det är inte där för dins skull. 

Svar på tråden Har så svårt för tatueringar!