Har så svårt för tatueringar!
Vad tycker ni icke-tatuerade om en potentiell partner med tatueringar?
Och jag menar flera tatueringar. Inte bara en.
Jag gillar bra gjorda tatueringar. Inga "tramp stamps, hemmagjort plotter utan konstverk. Tvärt emot många andra så väcker en person med snygga tatueringar mitt intresse. Jag har själv ett par stycken större, men alla dolda om jag är klädd i shorts och t-T-shirt, just pga mitt yrke (revisor).
Att man är av lägre samhällsklass pga tatueringar är förlegat sedan länge. Min läkare har hela armar och ryggtavla, vilket han visade upp efter att han såg min på ryggen. Det blev ett lågt och intressant samtal där han berätta om sina år som läkare utan gränser, där han lät sig tatueras av en hövding i byn och sen fyllt på under resornas gång.
Min bror är börsmäklare i London, han har kroppen full, men inget till synes när han har kostym.
Jag gillar bra gjorda tatueringar. Inga "tramp stamps, hemmagjort plotter utan konstverk. Tvärt emot många andra så väcker en person med snygga tatueringar mitt intresse. Jag har själv ett par stycken större, men alla dolda om jag är klädd i shorts och t-T-shirt, just pga mitt yrke (revisor).
Att man är av lägre samhällsklass pga tatueringar är förlegat sedan länge. Min läkare har hela armar och ryggtavla, vilket han visade upp efter att han såg min på ryggen. Det blev ett lågt och intressant samtal där han berätta om sina år som läkare utan gränser, där han lät sig tatueras av en hövding i byn och sen fyllt på under resornas gång.
Min bror är börsmäklare i London, han har kroppen full, men inget till synes när han har kostym.
Gömt och gömt. Min läkare har hela armar och ryggtavla, så det syns om han har en T-shirt, lika så brosan. Jag själv börja på ryggen och höften, för att jag tyckte det var bra placeringar. Sen tycker jag själv att det är lite för mycket att ha i ansikte, händer och hals.
Enda gången jag reagerar (och tycker det är fult med tatueringar) är när de sitter på halsen eller i ansiktet. I övrigt kan tatueringar vara både skitsnygga och skitfula. Jag kopplar det absolut inte till någon specifik samhällskategori utan de finns överallt.
Så sorglig läsning, tänk att en del här gör sig så små att dom bara måste döma andra för saker dom själva hittat på.
Det borde vara så enkelt.
Vill du tatuera dig, varsegod, det är ditt beslut.
Vill du inte, du slipper, det är också ditt beslut.
Vill du absolut inte ha en partner som är gaddad, bra, du slipper det med.
Men att sitta och hitta på konnotationer mellan en företeelse (tatueringar) och karaktärsdrag, visar bara hur korkad och liten du är.
För självklart vet ju du också att individer är olika och att det inte går att göra såna generaliseringar om andra.
Så sluta fördumma dig själv genom att göra det enkelt för dig.
Jag har ett hjärta med ett mansnamn rakt över, tatuerat på ovansidan av bröstet, säkert skulle en del av er döma ut mig som white trash för det.
Men det ni inte ser är att det där hjärtat är ett hjärta som symboliserar min döde sons hjärta, för att visa att han lever inom mig.
Och vad du tror och antar om mig när du ser det hjärtat, kunde jag inte bry mig mindre om.
Det är inte där för dins skull.