Höggravid med sambo som helt saknar intresse och förståelse.
Jag är höggravid i vecka 39 med vårt andra barn och min sambo gnäller över att han gör "allt" vilket verkligen inte stämmer. Jag är SÅ ledsen och besviken för den totalt obefintliga förståelsen han visar mot min graviditet. Likaså intresse eller engagemang för bebis ankomst och vad bebis behöver. Hade jag inte handlat kläder, fixat med spjälsäng, bäddat, köpt skötbädd osv så skulle vi förmodligen inte ha EN enda pryl till bebisen nu och han skulle fortfarande inte reflektera över det. Vi har fortfarande några saker som saknas och som jag önskar att han kunde ta tag i, men nej. Han har inte köpt EN enda sak till bebisen hittils.
Jag studerar heltid, jobbar deltid och har gjort detta hela graviditeten fram tills för en vecka sedan. Det ser ut som ett bombnedslag hemma, sambon slänger ut saker överallt utan att ta reda efter sig. Jag är så irriterad. Jag tar undan mitt och pojkens, sköter vår tvätt osv och han bara "sitt eget". Därför har jag slutat ta hans. Han kan slänga ut saker på golvet som blir liggandes där i dagar. Sambon har "röjt av" lite i kök o v-rum ngn gång ibland när man bett honom men annars ingenting. Ser ingenting som behöver göras. Tvättar aldrig åt vår son tex, skulle aldrig komma på tanken att byta sängkläder, rensa kylen och andra banala hushållssaker. Jag är dessutom höggravid nu. Förstår ni känslan över att behöva påminna honom om precis allt? Under ett tjaffs häromdagen så vidhöll han hur han minsann gör allt här och jag absolut ingenting. Det bara svartnade för mig. Bägaren rann över helt. Sen dess har vi inte pratat och jag känner verkligen hur hela kroppen bara skriker av irritation på sambon. Klarar inte av att se honon, Vill inte ens diskutera. Det här var droppen. Vill inte ens behöva ha med fanskapet på förlossningen snart... Här har man varit gravid i 9 månader, jobbat pluggat, tagit hand om son, låtit honom åka på resor, hålla på med sina fritidsintressen flera gånger i veckan utan ett ljud. Bidragit MINST lika mycket och antaligen MER än honom till allt hushållsarbete hemma.
Överdriver jag? Hur skulle ni känna/göra? Känner mig så ensam i den här graviditeten och överkörd av hans kommentarer. Jag vill inte tjata mer. Jag ger upp.