Inlägg från: Anonym (Mymlan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mymlan)

Rädsla för att bli lämnad

Min man och jag har haft en rejäl kris som vi sakta håller på att ta oss igenom, hoppas jag. En sak som är svår för mig just nu är att jag inte törs lita på att han känner att han vill ha mig. Jag blev väldigt chockad när han berättade att hans känslor hade svalnat för några månader sedan.

Nu är det ibland så att när vi är osams om bagateller eller lite smått irriterade på varandra så blir jag irrationellt orolig och tänker att det är ett tecken på att han vill göra slut. Det är alltså verkligen inte stora bråk som det handlar om utan struntsaker.

Hur ska jag hantera de här starka, hemska känslorna?

• Svar på tråden Rädsla för att bli lämnad
  • Anonym (Mymlan)

Det var inte otrohet eller så. Det handlade om att hans känslor hade förändrats.

• Anonym (Mymlan)

Vi har levt mer än halva livet tillsammans.

Eftersom vi har en bra kommunikation oftast har vi inte gått på något rådgivning.

Nuläget är oftast varmt och bra mellan oss.

Frågan är hur jag ska släppa min oproportionerliga rädsla för att minsta bråk ska vara ett led i att han ska lämna mig.

• Anonym (Mymlan)

Anonym D:

Jag är ledsen för din skull! Jag hade samma upplevelse som du för ett par månader sen. Kram till dig!

Håller med dig om att tillit är viktig. Men det är oerhört svårt att känna det. Något väsentligt har ju ruckats ur sin bana och det förändrar ju förutsättningarna för att det ska finnas tillit.

• Anonym (Mymlan)

Farsta2014: Det var ett fint, konkret råd. Jag ska tänka så! ????

• Anonym (Mymlan)

Farsta2014: Det skulle varit en smiley... Inte frågetecken.

• Anonym (Mymlan)

Terapi: Han har varit mycket tydlig med att han vill fortsätta vårt förhållande och han visar kärlek gentemot mig. Ändå kan jag inte stänga av rädslan.

Kanske är det tid jag behöver? Kan tiden ge tillit när jag ser att han finns kvar hos mig?

Jag förstår att känslor inte kommer med garanti, inte min kärlek heller. Men jag vill inte lida på det här viset efter ett litet gnabb.

• Anonym (Mymlan)

Minisemester vore underbart.

Svar på tråden Rädsla för att bli lämnad