• Jsv17

Fler barn som pekat en massa på saker och velat höra orden men inte härmat?

Jag vet att de var oroliga för mig när jag var liten för jag sa också bara några få ord och mest pekade. Men det var som att jag bara satt och sög i mig för när jag väl började prata så sjöng jag sånger och drog hela meningar enligt min mamma nästan som från en dag till en annan. Sådan har jag sedan varit genom livet, iaktar och försöka ta in så mycket information om allt som möjligt sedan gör jag Tror det kan vara personlighet i kombination med att hon hade lite problem med hörseln.

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    Meriall skrev 2018-06-09 09:13:05 följande:

Hon är också en sådan som gärna iakttar en stund innan hon provar på något :) Vet du hur lång tid det tog från att du började peka på saker tills du började prata? Precis såna här historier jag är nyfiken på :)

Frågade mamma, det var ju ett tag sedan men som hon minns det nu så började jag peka och verkligen lyssna uppmärksamt på ord under sommaren (jag är född i början på Februari) sedan kom orden, sångerna och meningarna innan jul, hon minns inte exakt ganska strax innan men till jul sjöng jag julsånger
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Fler barn som pekat en massa på saker och velat höra orden men inte härmat?