• Lina100

Ost fråga datum

Köpte en hushålls ost som går ut i Augusti

Men öppnad har jag hört att den håller Max 1 vecka?

Men vad säger ni? Plastad hushållsost? Hur länge?

• Svar på tråden Ost fråga datum
  • Anonym (Maj)
    Tiina87 skrev 2018-06-09 15:18:34 följande:
    Eller så köper hon den osten hon gillar, vilket mycket väl kan vara hushållsost.

Tycker själv att den är godast av alla ostar och skulle aldrig köpa någon annan ost med smak på.
    Fortfarande meningslöst, varför inte bara köra på smör istället? Eller smakar det för mycket? Jag antar ju att det är det feta krämiga man vill åt, inte smaken, för den finns inte.

Enligt undersökningar är hushållsost den mest sålda sorten i Sverige, svenskarna förtjänar inte ost.
  • Tiina87
    Anonym (Maj) skrev 2018-06-09 15:54:46 följande:

Fortfarande meningslöst, varför inte bara köra på smör istället? Eller smakar det för mycket? Jag antar ju att det är det feta krämiga man vill åt, inte smaken, för den finns inte.

Enligt undersökningar är hushållsost den mest sålda sorten i Sverige, svenskarna förtjänar inte ost.

Den är förmodligen den mest sålda eftersom folk tycker den är godast.
  • Anonym (Maj)
    Tiina87 skrev 2018-06-09 16:29:11 följande:
    Den är förmodligen den mest sålda eftersom folk tycker den är godast.
    Fast godast? Går ju inte riktigt att säga, som att säga att vatten är den godaste läsken, eller att sockerfri glass utan smakämnen är den godaste glassen. Om det är så att folk köper osten som dörrstopp, tegelsten eller för att låtsas kunna äta ost när de egentligen inte gillar smaken av ost så kan jag ju förstå det lite mer.

Känns lite som ett barn som färgar vatten med karamellfärg och sedan låtsas att de är vuxna och dricker kaffe, skillnaden är väl att karamellfärgat vatten smakar mer än hushållsost.
  • Tiina87
    Anonym (Maj) skrev 2018-06-09 17:31:01 följande:

Fast godast? Går ju inte riktigt att säga, som att säga att vatten är den godaste läsken, eller att sockerfri glass utan smakämnen är den godaste glassen. Om det är så att folk köper osten som dörrstopp, tegelsten eller för att låtsas kunna äta ost när de egentligen inte gillar smaken av ost så kan jag ju förstå det lite mer.

Känns lite som ett barn som färgar vatten med karamellfärg och sedan låtsas att de är vuxna och dricker kaffe, skillnaden är väl att karamellfärgat vatten smakar mer än hushållsost.

Vad folk tycker är godast är individuellt. I Sverige så tycker uppenbarligen rätt många personer att hushållsost är den godaste osten coh därför säljs det mest av den. Punkt.
  • Anonym (Maj)
    Tiina87 skrev 2018-06-09 18:17:15 följande:
    Vad folk tycker är godast är individuellt. I Sverige så tycker uppenbarligen rätt många personer att hushållsost är den godaste osten coh därför säljs det mest av den. Punkt.
    Nej jag har listat ut ett annat sätt att se det på. Visst Hushålls"ost" kanske är mest populär, men sätter man det istället i relation till smakrik ost så är ost som smakar något fortfarande mest populär.

Hushålls"ost"(+ Eventuellt norska tråkosten Jarlsberg) Vs. Alla andra ostar som faktiskt har någon uns av smak.

Där tror jag klart den senare vinner, sålänge inte över 50% av alla ostköp är hushålls"ost" och det vågar jag nog säga inte är fallet. I sådana fall bör EU förbjuda ostköp i Sverige, då vi inte förstår bättre.
  • Tiina87
    Anonym (Maj) skrev 2018-06-09 18:34:18 följande:

Nej jag har listat ut ett annat sätt att se det på. Visst Hushålls"ost" kanske är mest populär, men sätter man det istället i relation till smakrik ost så är ost som smakar något fortfarande mest populär.

Hushålls"ost"(+ Eventuellt norska tråkosten Jarlsberg) Vs. Alla andra ostar som faktiskt har någon uns av smak.

Där tror jag klart den senare vinner, sålänge inte över 50% av alla ostköp är hushålls"ost" och det vågar jag nog säga inte är fallet. I sådana fall bör EU förbjuda ostköp i Sverige, då vi inte förstår bättre.

Vad är ditt problem egentligen?
  • Träskvatten
    Anonym (Maj) skrev 2018-06-09 15:06:48 följande:
    Hushållsost, den mest meningslösa av alla ostar. Du kan slänga den oavsett, köp någon ost med smak i istället.
    Eller så köper man den och lagrar den i tre år till hemma. Mums!
    Att något så menlöst kan bli så ljuvligt är fantastiskt.
  • Anonym (Maj)
    Tiina87 skrev 2018-06-09 19:11:57 följande:
    Vad är ditt problem egentligen?
    Inget problem alls, jag är nöjd nu när jag kom fram till en bra lösning, jag har inte tappat hoppet om svenska folket än.

Nu ska jag gå och äta en skiva vällagrad grevé, som dessutom inte säljs av Arla, för dom vill vi undvika.
  • Anonym (Maj)
    Träskvatten skrev 2018-06-09 19:15:27 följande:
    Eller så köper man den och lagrar den i tre år till hemma. Mums!
    Att något så menlöst kan bli så ljuvligt är fantastiskt.
    Tre år? Men jag är ju ostsugen nu!
  • Tiina87
    Anonym (Maj) skrev 2018-06-09 19:48:42 följande:

Inget problem alls, jag är nöjd nu när jag kom fram till en bra lösning, jag har inte tappat hoppet om svenska folket än.

Nu ska jag gå och äta en skiva vällagrad grevé, som dessutom inte säljs av Arla, för dom vill vi undvika.

Äckligaste osten som finns är vällagrad grevé
Svar på tråden Ost fråga datum