Ost fråga datum
Köpte en hushålls ost som går ut i Augusti
Men öppnad har jag hört att den håller Max 1 vecka?
Men vad säger ni? Plastad hushållsost? Hur länge?
Köpte en hushålls ost som går ut i Augusti
Men öppnad har jag hört att den håller Max 1 vecka?
Men vad säger ni? Plastad hushållsost? Hur länge?
Omöjligt. Den smakar ju ingenting. Som luft. Den köps säkert mest för att den är mild, funkar hos små barn och gamlingar. Och mellanmjölkssvenskar som inte vet bättre. Så stor del av befolkningen mao.
Inte en chans att det är för att den är GODAST!
Precis, men i det stora hela så väljer de flesta ost som faktiskt smakar något, då alla andra ostar tillsammans bör sälja mer än hushållsost, och ingen smakar mindre än hushållsost. Till och med Gouda har ju lite ostsmak och den säljer säkert helt okej.
Det är ju det jag menar, den stora majoriteten tycker om ost som smakar ost, sen finns det en del som tycker om ost som inte smakar ost. Nu hittar jag ingen statistik över det hela, men jag kan nästan lova att andelen hushållsost som säljs i landet knappast överstiger 50%.
Folk kan gilla sin hushållsost, men de flesta föredrar någon av alla de andra sorterna som finns.
Tror det säger mer om osten, jag kan känna smak i princip alla andra ostar jag ätit. Sen visst kanske man inte ska ta det "ingenting" så bokstavligt, där är någon smak där någonstans, men den smakar inte ost.
Dricker jag exempelvis saft vill jag ju att där är någon smak, om någon lanserar nya "Boring Light - Nu med vattensmak" så kanske jag dricker saft, men den smakar inte som saft.
Nä vet ni vad? Jag håller där, jag får väl ge er rätt. Ät ni er hushållsost så ska jag respektera att ni gillar den, även om jag själv har svårt för den.
Det har varit en rolig debatt och jag trodde inte folk skulle vara så stenhårda försvarare av en ostsort, fortsätt så.
Nu ska jag ta en skiva prästost, så kan ni ta en skiva av vad ni vill!
Nä vet ni vad? Jag håller där, jag får väl ge er rätt. Ät ni er hushållsost så ska jag respektera att ni gillar den, även om jag själv har svårt för den.
Det har varit en rolig debatt och jag trodde inte folk skulle vara så stenhårda försvarare av en ostsort, fortsätt så.
Nu ska jag ta en skiva prästost, så kan ni ta en skiva av vad ni vill!
Uppenbarligen? För att den säljer mycket? Det är inget argument
Jag tror fortfarande inte att majoriteten köper den för att den smakar bäst.