Inlägg från: Mortiscia |Visa alla inlägg
  • Mortiscia

Andningslarm BabySense

Alla andningslarm går ut på att barnet andas/rör sig, antingen är det kopplat direkt på barnet eller så ligger det under barnets madrass. Er säng ska alltså inte kunna påverka.

Jag skulle inte rekommendera en sort som sitter på blöjan, de har alla samma besvär men vissa lossnar också. Antingen runt magen eller under madrassen. Jag vet att det finns larm med två sensorer men minns tyvärr inte namnet!

• Mortiscia
    IrriteradMamma skrev 2018-06-12 09:43:16 följande:
    Om deras säng rör vid spjälsängen kommer den störa larmet när de själva rör sig.
    Det larmar ju inte för att man rör sig utan just för att barnet inte gör det.
  • Mortiscia
    EpicNurse skrev 2018-06-12 10:39:28 följande:
    Precis. Och slutar då barnet andas och sängen nuddar föräldrarnas säng, så kommer det inte att larma för att larmet känner att de vuxna rör sig/andas.
    Andningslarm har en begränsad radie av hur långt de känner. Den kommer inte att reagera på föräldrarnas andning. TS har ju redan en bra lösning på det där genom att ställa sängen någon cm ifrån.
  • Mortiscia
    EpicNurse skrev 2018-06-12 11:04:51 följande:
    Jag har själv provat att ha sängen helt intill och larmet känner av minsta lilla grej, ibland även andningen, och larmar inte trots att barnet inte ens låg i spjälsängen. Det står dessutom i instruktionerna att spjälsängen måste stå fritt. Så ja, lösningen är att ha den nån cm ifrån!
    Ja, andningslarm är ju tydligen inte pålitliga. Den största verkan de har är att lugna oroliga föräldrar x)
Svar på tråden Andningslarm BabySense