• Inalina

Klexane någon?

UndrandeSökare skrev 2018-06-28 08:52:25 följande:
    Jättebra att du beställt Alan E Beerboken. Köp gärna Albyl Minor 250mg och Tablettdelare också när du kommit till Sverige.

Ja, fertilitetsguiden.com är bra, där hittar du en hel del info.

Sen finns jag och en massa andra tjejer/kvinnor som vet mycket om immunproblem och behandlingar i Atentråden. Du är välkommen dit också för svar på immunfrågor, om du har frågor sen efter du läst boken eller har frågor om immunutredning eller mediciner.

Atentråden heter : "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Det stora Mensblodtestet analyseras endast i Aten. Men du gör det hemifrån och lägger det bara på vanliga brevlådan och skickar till labbet i Aten, så det är inte alls krångligt.

Ha en bra sommar !
    Fick boken i brevlådan idag!!! känns ju genast som att hoppet återvänder!!! =)!! tack för tipset!
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-07-10 18:41:10 följande:
    Låter jättebra. Du kan beställa Albyl Minor 250mg och tablettdelare från apotea.se
    Hej! Hur stor dos Prednisolon är lagom tror du? Tack!!
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-07-17 10:08:10 följande:

Inalina-Albyl Minor 250mg innehåller samma sak som Trombyl 75mg, men man måste dela varje Albyl Minor i 3 delar för att komma ner i rätt dos - det är alltså inte prednisolon (kortison).

Nädå jag vet det, men ska tala med mi tjeckiske läkare nu och tänkte föreslå att han skriver ut Prednisolon också...
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-07-17 15:36:41 följande:
    Be att du får recept på Prednisolon 5mg tabletter. De kan du själv dela för att få högre och lägre dos med Tablettdelaren som du kan köpa via Apotea.se

Vanlig dos av kortison är 10-15 mg, men tabletterna ska vara på 5 mg !

Be att du får recept på Baby Aspirin 100mg (motsvarande Trombyl) och Clexane eller Fragmin också !
    Tack :) egentligen ville han inte skriva ut prednisolon då jag inte har ett bevisat immun-problem (ännu). till slut fick jag honom att göra detta ändå, så ska ändå testa när jag kör FET i aug/sep. 

jag får nog beställa barnalbyl på apoteket och klexanesprutor har jag massor av hemma än så länge. =)
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-07-17 19:17:48 följande:
    Be då din läkare som skrev ut Pred åt dig om en behandlingsplan för dina mediciner inför FET, för det kan jag inte hjälpa dig med.
    Absolut, jag får alltid ett papper med vad de rekommenderar att man tar och vilken tid på dygn etc :) tack för hjälpen!! 
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-08-13 11:17:52 följande:
    Hur har det gått ? Har du läst ut boken? Vilket datum skulle du göra nästa insättning?
    Heeej!! Har haft lite sommarlov från familjeliv en tid nu, men strax drar vi igång igen med stimulerat FET i Prag!

Mailade precis min klinik där jag har fått ett protokoll om vad jag behöver för mediciner etc för stimulerat FET. 

Jag ska ta något som heter Estradiol från mensdag 2, sedan Prednisolon 10mg om dagen från dag 2. Ett Ultraljud på dag 10 och sedan förmodligen transfer dag 18. Hade ej med min boken på min sverigesemester men lästa några av solskenshistorierna i alla fall innan, så det känns bra! Min mens är beräknad om en vecka så efter det är det bara att köra på :) köpte albyl minor i sverige också så 1/3 av dem käkar jag varje dag nu med (eller dricker). 

Hur går det själv?Glad
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-08-14 10:49:20 följande:
    Estradiol är Östrogentabletter.

Vi har bokat flyg och boende nu för första LIT som blir i september.

Har du gjort Mendblodprovet och skickat till ivfSerum nu?

Lycka till vid nästa försök.
    Ok, skönt att det går framåt för er också. nej jag gjorde inte testet, om jag förstod det rätt så ser de på mensblodtestet om det innehåller ureaplasma? det testet kan jag nog göra här i schweiz också är jag ganska säker på. Eller kollar de andra saker också?

Läste lite om det där och det verkar som att upp till 70% av befolkningen kan ha ureaplasma och de flesta behöver inte behandlas för det men att vissa får svårare att bli gravida pga av de bakterierna.. så jag kikar lite just nu på om det kan vara något att testa här som en början kanske istället för att betala rätt mkt för att göra ett test i Grekland... 

sen har jag dessutom gjort en konisering för 10 år sedan som jag tror kan ha med min svårighet att få barn att göra, typ att HPV viruset påverkar på nåt sätt.. ja alla dessa teorier...suck...
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-08-16 13:06:10 följande:
    De testar för en större mängd olika bakterier 12 st tror jag, tex hidden chlamydia. Man kan ha bakterier därinne utan symptom och utan att andra tester visat något och man kan ha gått runt med bakterierna i många år. Har man hidden chlamydia så får både mannen och kvinnan en 25dagars antibiotikakur med flera olika sorters antibiotika för att bli fri det. Kostnaden för receptskrivning ingår om baciller hittas.

Googla på ivfserum infection screening så kan du läsa mer.
    Tack det ska jag göra =)!
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-08-17 10:58:53 följande:
    Vilken dos och många Estradol ska du ta per dag?

Ska du ta Lutinus eller Utrogestan också? Det är progesteron, man brukar börja med det efter ägglossningen.
    Estradiol ska jag ta 2mg 3 ggr per dag, är det mkt? jag ska ta Utrogestan som jag gjort innan då tar jag 200mg 3 ggr per dag.. men senast tog jag bara 400mg totalt om dagen, på morgonen och kvällen....
  • Inalina
    UndrandeSökare skrev 2018-08-17 11:40:55 följande:
    Estradiol 2mg 3 ggr/dag är standarddos.

Progesteron 100mg 3ggr/dag verkar vara standarddos i Sverige, och 200mg 3 ggr/dag brukar vara standard utomlands.

På vilken dag ska du börja med Utrogestan?

På vilken dag ska du börja med Fragmin?
    Min cykel är typ 27-28 dagar.

Utrogestan ska jag börja med på dag 13 (men tror det beror på VUL som görs dag 10) .

Klexane börjar jag med samma dag som FET. i dagsläget ser det ut som dag 18 i planen.

Så Estradiol och Prednisolon dag 2
    Utrogestan dag 13
    1 ovitrelle spruta dag 18,19 och 20. (har mailat och frågat varför ang detta och avväntar svar!!)
    Clexane dag 18 och framåt

(låter som att man är värsta knarkaren med all denna medicin....)
Svar på tråden Klexane någon?