• annter

    Gravid och blöder

    Hej!

    Jag tog ett gravtest bim -4 och fick positivt. På bim hade plusset blivit starkare men då fick ja först en ljusbrun flytning pch började sedan droppa blod. Det kommer mindre än vid mens och utan slem. Nu dag 6 så har det börjat avta. Jag har alltså blött färskt blod i 6 dagar samtidigt som mitt plus bara blivit starkare. Enligt gynakuten så är det inget konstigt och man kan få blödningar. Men det känns ändå fel. Jag har inte haft ont utan har lite molandevärk som kommer och går. Ungefär som vanlig mensvärk. Har fått några mm stora klumpar av gammalt blod. Vet inte vad jag ska tro. Någon som haft det samma som det gått bra för? Eller dåligt? Fått ultraljud först den 2a juli för innan dess kan de tydligen inte se nåt med säkerhet. Jag har kämpat och längtat och detta är mitt första plus. Nu känns det som om ja är limbo och varken kan känna mig glad eller sörja. Sitter på jobbet och känner ingen arbetslust. Skönt att det snart är semester! Bifogar min bild på gravtesten.

  • Svar på tråden Gravid och blöder
  • Anonym (orolig)

    Hej, passar på att hoppa in här istället för att skapa en ny tråd.
    Jag är gravid i vecka 6 och idag fick jag en liten rosa flytning, det var så lite så det knappt syntes men det var ändå där. Har oxå obehag/molvärk i vänstra äggstock så väntar på samtal från min BM, kan det vara något farligt? 

  • Anonym (w)
    Anonym (orolig) skrev 2018-06-14 09:40:24 följande:

    Hej, passar på att hoppa in här istället för att skapa en ny tråd.
    Jag är gravid i vecka 6 och idag fick jag en liten rosa flytning, det var så lite så det knappt syntes men det var ändå där. Har oxå obehag/molvärk i vänstra äggstock så väntar på samtal från min BM, kan det vara något farligt? 


    Molvärk har i princip alla. Det är livmodern som växer, inget farligt, det kan kännas som om det kommer från äggstockarna men det kan vara ligamenten som töjs. Rosa flytningar är helt normalt.
  • Corneliass
    Anonym (w) skrev 2018-06-14 09:49:38 följande:
    Molvärk har i princip alla. Det är livmodern som växer, inget farligt, det kan kännas som om det kommer från äggstockarna men det kan vara ligamenten som töjs. Rosa flytningar är helt normalt.
    Tack så jättemycket för ditt svar. Det gjorde mig lite lugnare! Dock har jag redan bokat en telefontid med min BM så ska ändå prata med henne. Men tack återigen för att du tog dig tid att svara mig. 
  • Anonym (Sanna)

    Har precis haft utomkvedshavandeskap och det började tyvärr med de symtomen. 

  • Anonym (Kgkgzkgzkh)

    Tyvärr är det nog bara vänta och se som gäller i detta läge. Det går inte att säga något med säkerhet än.

  • AK78

    Jag blödde i olika omgångar under min graviditet. Varje gång var jag säker på att det var kört.. väl på KUB hörde jag inte ens vad som sades första tiden förrän jag insåg att hjärtat slog och allt var bra..

    Har haft ett MA och visst blödde jag hyfsat mycket men ingen som helst smärta.. så det är så svårt att veta!

    Bara att vänta och se. Vet att det är lättare sagt än gjort men.. lycka till!

  • Kellie13

    Ush, jag förstår att du är orolig! men som jag ser det så borde ju testen bli svagare och svagare om det är ett missfall. Bara att stå ut och ha tålamod tills det är dags för UL. Om jag hade varit du så hade jag fortsatt att testa efter ca 1 vecka och kolla styrkan på testet då, köp ett digitalt oxå, det hade lugnat mig iaf.

  • annter

    Idag så kom det inget blod och ja hann bli hoppfull. Plötsligt på kvällen kom det lite mensvärk, färskt blod och lite koagulerat blod. Detta är så frustrerande! Känner nu att ja bara vill få missfall bekräftat. För det känns overkligt att det skulle vara nåt liv kvar i livmodern. I så fall ett super embryo med klor. Tack för att ja fått älta med er. Ni skriver så bra! Lovar att återkomma med hur det blir. Ska definitivt testa mig innan midsommar nästa gång för att se om det är ett plus då. Är lite irriterad över att RMC (gjort IVF alltså) har stängt för behandlingar i juli. Att få ha semester kring insättning hade ju varit kanon.

  • Kellie13
    annter skrev 2018-06-14 21:54:39 följande:

    Idag så kom det inget blod och ja hann bli hoppfull. Plötsligt på kvällen kom det lite mensvärk, färskt blod och lite koagulerat blod. Detta är så frustrerande! Känner nu att ja bara vill få missfall bekräftat. För det känns overkligt att det skulle vara nåt liv kvar i livmodern. I så fall ett super embryo med klor. Tack för att ja fått älta med er. Ni skriver så bra! Lovar att återkomma med hur det blir. Ska definitivt testa mig innan midsommar nästa gång för att se om det är ett plus då. Är lite irriterad över att RMC (gjort IVF alltså) har stängt för behandlingar i juli. Att få ha semester kring insättning hade ju varit kanon.


    fast det som ja tycker talar emot missfall är (förutom att testen blev starkare)  är att du inte hade jätteont (vad ja förstår?) Har läst att så länge man inte har kraftiga smärtor tillsammans med blödningen så e  det lungt. Aja lycka till och återkom sen om hur det gick!
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-06-14 22:09:00 följande:

    fast det som ja tycker talar emot missfall är (förutom att testen blev starkare)  är att du inte hade jätteont (vad ja förstår?) Har läst att så länge man inte har kraftiga smärtor tillsammans med blödningen så e  det lungt. Aja lycka till och återkom sen om hur det gick!


    Njae, inte nödvändigtvis. Så tidigt i graviditeten stämmer det kanske, men inte överlag.

    Jag började blöda i vecka 11. Inga mängder, inga klumpar, ingen smärta. Fick MA konstaterat två dagar senare. Alla runt mig sa att det inte var någon fara men jag kände på en gång att det var kört.
  • Anonym (K)
    Iowhannah skrev 2018-06-14 22:23:38 följande:

    Njae, inte nödvändigtvis. Så tidigt i graviditeten stämmer det kanske, men inte överlag.

    Jag började blöda i vecka 11. Inga mängder, inga klumpar, ingen smärta. Fick MA konstaterat två dagar senare. Alla runt mig sa att det inte var någon fara men jag kände på en gång att det var kört.


    Samma för mig fast med mf i v 7, två gånger. Började med små sparsamma blödningar i v 5 innan den "riktiga" blödningen kom igång. Gravtester som ökade i styrka, ingen smärta och inte särskilt mycket blod när det väl började blöda mer heller.
  • Anonym (sessan)

    Nu vill ju jag inte skrämma upp någon men jag blödde inget alls vid mitt missfall. Fick ont i magen en kväll, men trodde att det berodde på ångest. Fick konstaterat uteblivet missfall vid kub. Håller tummarna att det går bra för dig.

  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-06-14 22:23:38 följande:
    Njae, inte nödvändigtvis. Så tidigt i graviditeten stämmer det kanske, men inte överlag.

    Jag började blöda i vecka 11. Inga mängder, inga klumpar, ingen smärta. Fick MA konstaterat två dagar senare. Alla runt mig sa att det inte var någon fara men jag kände på en gång att det var kört.
    Ok, ja det e klart, det kanske inte alltid stämmer. Har också råkat ut för ett MA, gick över 2 månader utan att veta nått, fick veta det på rutin ultraljudet. 
  • annter
    Kellie13 skrev 2018-06-14 22:09:00 följande:

    fast det som ja tycker talar emot missfall är (förutom att testen blev starkare)  är att du inte hade jätteont (vad ja förstår?) Har läst att så länge man inte har kraftiga smärtor tillsammans med blödningen så e  det lungt. Aja lycka till och återkom sen om hur det gick!


    Nä jag har inte haft ont mer än mensvärk. Igår var första dagen utan blödning och idag är ja på vecka 5+0. Ska ta ett test på midsommar för ja tänker att då borde väl hcg gått ur om det är ett så tidigt missfall. Eller? Om det är plus då väljer ja att tro på det tills motsatsen bevisas ????.
  • Iowhannah
    annter skrev 2018-06-16 08:32:17 följande:

    Nä jag har inte haft ont mer än mensvärk. Igår var första dagen utan blödning och idag är ja på vecka 5+0. Ska ta ett test på midsommar för ja tänker att då borde väl hcg gått ur om det är ett så tidigt missfall. Eller? Om det är plus då väljer ja att tro på det tills motsatsen bevisas ????.


    Det tycker jag låter klokt!
  • Kellie13
    annter skrev 2018-06-16 08:32:17 följande:
    Nä jag har inte haft ont mer än mensvärk. Igår var första dagen utan blödning och idag är ja på vecka 5+0. Ska ta ett test på midsommar för ja tänker att då borde väl hcg gått ur om det är ett så tidigt missfall. Eller? Om det är plus då väljer ja att tro på det tills motsatsen bevisas ????.
    mm, ja jag vet inte. Vi får hoppas på det bästa och lycka till! som sagt återkom sen om hur testet gick.
  • 80liten

    Jag är gravid i vecka 6. Var och tränade bodypump igår. Fick liten tunn blödning på kvällen och ljusrosa blödning idag också. Brukar få det kring ÄL (vilket skulle varit tid för nu). Hoppas på att det beror på det. Mår jättebra för övrigt 

  • Trullis82

    Hej!

    Precis så var det för mig. Kunde lika gärna varit jag som skrivit det

    Jag gjorde ett CB early för att en v senare göra CB digitalt. Båda visade positivt.

    Glad som tusan då vi var klara med bebis verkstan....

    Dagarna gick o sedan började allt komma sakta men säkert.

    Tillslut färskt blod o klumpar.

    Detta slutade i missfall, idag 2 veckor sen

    Hoppas du har bättre tur än oss.

    Lycka till

  • annter

    Bilden talar för sig själv. Nu ska ja sörja och sen vänta in min mens. Det stör mig så att ja måste vänta tills mens nummer två innan ivf kliniken vill sätta in ett av mina frysta embryon. Det verkar ju som många blir gravida direkt efter. För er som undrar så började ja blöda i går igen. Jag har inte haft ont. Molandevärk bara. Det har inte kommit en massa blod. Men det är vad det är ändå.

  • Iowhannah
    annter skrev 2018-06-19 07:04:23 följande:

    Bilden talar för sig själv. Nu ska ja sörja och sen vänta in min mens. Det stör mig så att ja måste vänta tills mens nummer två innan ivf kliniken vill sätta in ett av mina frysta embryon. Det verkar ju som många blir gravida direkt efter. För er som undrar så började ja blöda i går igen. Jag har inte haft ont. Molandevärk bara. Det har inte kommit en massa blod. Men det är vad det är ändå.


    Åh. Jag beklagar verkligen :(
Svar på tråden Gravid och blöder