• Anonym (Anonym)

    Vidriga flytningar efter spiral

    Satte in en spiral för 1.5 vecka sen lite drygt och började blöda efter inte ens timme, sedan fortsatte det fram tills för 5-6 dagar sen. Istället nu får jag massa konstiga flytningar, olika varje dag. Ena dagen var det som SAND, sen var det rinnigt, kan vara kolsvart, brunt, klumpigt, lent, hårt, ja allt möjligt.. luktar hemskt illa också.

    Är det något fel? Bör det kollas upp?

  • Svar på tråden Vidriga flytningar efter spiral
  • Anonym (Anonym)

    Får ta och göra det då, finns det några symtom på infektion? Googlade och hittade mest feber eller mycket smärta, enda symtomen jag har är ju dessa flytningar..

  • Sisterofthesun
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-14 18:09:14 följande:

    Får ta och göra det då, finns det några symtom på infektion? Googlade och hittade mest feber eller mycket smärta, enda symtomen jag har är ju dessa flytningar..


    Att det luktar kan vara tecken på infektion.
  • Anonym (fd spiralanv.)

    Ja kolla upp det. Om det är svarta flytningar kan det absolut vara en infektion eller blod.

    Behöver ju inte vara något farligt men det är alltid känsligast i början när man satt in spiral.

    Sen hade jag illaluktande flytningar under hela tiden jag hade spiral men de var inte svarta...tog ut den sen. pallade inte...

  • Anonym (koppar)

    Jag har samma problem! För mig blir det oftast typ vita klumpar, eller andra konstiga flytningar. Oftast luktar det inte så gott heller... har haft min spiral sen januari (kan inte ha nåt annat pmedel) men gillar verkligen inte den här biverkningen.

    Har inte haft några andra symptom så jag vet inte om jag har bakteriell vaginos, infektion eller nåt annat. Har inte kollat upp det utan antog att det hörde till spiralen.

  • Anonym (fd spiralanv.)
    Anonym (koppar) skrev 2018-06-17 13:57:14 följande:

    Jag har samma problem! För mig blir det oftast typ vita klumpar, eller andra konstiga flytningar. Oftast luktar det inte så gott heller... har haft min spiral sen januari (kan inte ha nåt annat pmedel) men gillar verkligen inte den här biverkningen.

    Har inte haft några andra symptom så jag vet inte om jag har bakteriell vaginos, infektion eller nåt annat. Har inte kollat upp det utan antog att det hörde till spiralen.


    Jag hade mycket flytningar som luktade unket hela tiden jag hade spiral. Mina var också vita, eller genomskinliga. Jag gick till gym och kolla upp så det inte var bakteriell vaginos eftersom det luktade och det kan ju som du säger vara en infektion, men det var det inte i mitt fall, bara en biverkan av spiralen. Väldigt tråkig biverkan för jag var aldrig bekväm med oralsex pga detta trots att jag älskar det. De illaluktande flytningarna försvann direkt när jag tog ut den.
  • Anonym (koppar)
    Anonym (fd spiralanv.) skrev 2018-06-17 14:11:54 följande:
    Jag hade mycket flytningar som luktade unket hela tiden jag hade spiral. Mina var också vita, eller genomskinliga. Jag gick till gym och kolla upp så det inte var bakteriell vaginos eftersom det luktade och det kan ju som du säger vara en infektion, men det var det inte i mitt fall, bara en biverkan av spiralen. Väldigt tråkig biverkan för jag var aldrig bekväm med oralsex pga detta trots att jag älskar det. De illaluktande flytningarna försvann direkt när jag tog ut den.
    Håller med, tråkig biverkan :/ men skönt att höra att det är fler som upplevt det! Fan att det ska vara så svårt med preventivmedel haha
Svar på tråden Vidriga flytningar efter spiral