Hangry man bråkar om småsaker
Min kille är världens finaste, snällaste, mest omtänksamme man jag någonsin stött på, men när han blir hangry då fan gäller det att hålla sig undan. Då kan han bråka om vad som helst och han sanning för stunden gäller till dödagar till och med efter framlagda bevis. Han kan ha hur fel som helst om att Chris Pine spelade Starlord eller att ägg som står upp i vatten men inte flyter är oätliga, han vägrar erkänna att han har fel. Sedan, när han inte är hangry, kan han ha faktan rätt, men låtsas då inte vid att han någonsin sagt något annat.
Jag har redan varit smått irriterad på det här men idag kändes det som att han blev alldeles bakom då han grälade med vår dotter i 50 minuter!!!! om hur man kokar ris. I nästan en timme tjafsade han med en femåring om hur man kokar ris!
Jag har så klart försökt uppmärksamma honom på hur han beter sig när han är hangry men han tycker inte att det är något att bry sig om eftersom det ju bara är småsaker. Sen och som han själv säger så blir det ju bättre när han ätit något. Problemet där är bara att han, när han är hangry, ofta vägrar att äta något eller laga mat, han är liksom bara sur och grinig då och ingen mat passar och allt tar får lång tid att göra som tar längre ungefär 30 sekunder vilket till och med är för långt för att ens ta en knäckeskiva eller ett äpple.
Jag är lite trött på det här. I perioder händer det nästan flera gånger varje dag, för att sedan kanske inte hända alls på en månad till att hända kanske en eller två gånger i veckan.
Vad gör vi? Kan diabetes göra att det blir så här eller finns det någon annnan förklaring?