• Elliotdulcis

    Clearblue spöke eller inte?

    Jag har varit ivrig och testat föera gånger trots att jag har oregelbunden mens och man då rekommenderas att vänta till Befruktning+19 innan första testet.

    Jag testade mig vid befruktning+13 och idag (+14). Min ?beräknade? mens är om 4 dagar. Har 26-36 dagars cykel.

    Testerna ser ut såhär och jag vet varken ut eller in. Jag har gravidsymtom men har lidit av hormonella rubbningar senaste halvåret så det kan lika gärna vara det. Vad tycker ni? Spökstreck på båda? Svagt plus?

  • Svar på tråden Clearblue spöke eller inte?
  • Anonym (A)

    Vadå befruktning+13? Menar du sen ägglossning eller sen sex? Eller har du gjort IVF?

    Hur som helst, ingen aning. Det kan vara vilket som. Köp ett digitalt test eller åtminstone ett test med röd färg, det är lättare att se på dem om det är positivt eller spökstreck. Men som sagt, helst ett digitalt så slipper du ens försöka tolka det.

  • Elliotdulcis
    Anonym (A) skrev 2018-06-15 08:20:19 följande:

    Vadå befruktning+13? Menar du sen ägglossning eller sen sex? Eller har du gjort IVF?

    Hur som helst, ingen aning. Det kan vara vilket som. Köp ett digitalt test eller åtminstone ett test med röd färg, det är lättare att se på dem om det är positivt eller spökstreck. Men som sagt, helst ett digitalt så slipper du ens försöka tolka det.


    Menar sedan ÄL förstås. Jag har fått för mig att de röda inte ger utslag lika tidigt? Kanske har fel
  • Orkide

    Det är plus på stickan. Testa igen om någon dag så blir det nog synligare. Grattis! ( Missfall känns onödigt att diskutera för man kan få superstarkt och ändå få missfall. )

  • Miniblåbär

    Har du köpt en testa tidigt? Jag har också ganska lång menscykel och det visade positivt utan frågetecken fem dagar innan mensen skulle kommit :)

  • Trullis82
    Orkide skrev 2018-06-15 12:17:29 följande:

    Det är plus på stickan. Testa igen om någon dag så blir det nog synligare. Grattis! ( Missfall känns onödigt att diskutera för man kan få superstarkt och ändå få missfall. )


    har inte diskuterat missfall utan skrev till det då mitt test såg lika ut. Plus att graviditetstestet ökar inte om man fått missfall vilket mitt gjorde innan jag fick min mega blödning då missfallet var
Svar på tråden Clearblue spöke eller inte?