• Anonym (Vad menas!?)

En man trygg i sig själv?

Vad menar ni tjejer med att ni söker en självsäker man som är trygg i sig själv?

Vad betyder det för er?

Vad är en oattraktiv man gör er och hur utrycker han sig?

• Svar på tråden En man trygg i sig själv?
  • Anonym (J)

Ja stabil skulle jag också säga.. Vet vad denne vill, inget behov av att spela spel. Öppen och ärlig, rak. Och inget jäkla behov att trycka ner partner för att känna sig bättre själv.

• Anonym (Vad menas!?)

Ganska så abstrakta svar! Inget mera konkret?

• Anonym (Kajsa)

En man som (med glimten i ögat men ändå på allvar) svarar "det gör jag också" när jag säger att jag älskar honom. Och som inte tar illa upp av att jag gör likadant.

• Anonym (Helen)

En man som är trygg i sig själv:

- känner sina egna känslor och kan svara rakt på en fråga: "tycker du vi skall göra det eller det?" eller "vad tycker du om det?" Finns inget som är värre än en man som man måste dra saker och ting ur när det gäller "tyckande". Har mött en del sådana män och det är så jobbigt att lägga en massa energi på att få honom att fundera ut vad han faktiskt själv, tycker och känner.

Min tips till alla män är att försöka lära känna sig själva på djupet. Vad tycker jag? Vad känner jag?

• Anonym (mmm)
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-16 20:32:15 följande:

Vad menar ni tjejer med att ni söker en självsäker man som är trygg i sig själv?

Vad betyder det för er?

En person som är trygg i sig själv är den som inte oroar sig för saker i onödan, inte blir svartsjuk för att partnern har många vänner, är populär osv (och tycker det är jobbigt för att man inte är det själv), en person som avslappnat utgår från att vi är i en relation för att vi båda vill vara där och fiskar inte efter bekräftelse hela tiden, utan ger och får denna på ett kärleksfullt sätt just för att man har förtroende för varann, och allt detta vilar i en grundtrygghet, hos båda. Det finns liksom ett lugn. 

En oattraktiv person blir ängslig för småsaker, främst allt som har med känslor att göra, blir osäker på sin partner trots att den visar sin kärlek, kräver mer och mer bekräftelse men blir ändå inte innerst inne nöjd (eftersom denne saknar självkänsla och all bekräftelse räcker inte till att fylla tomrummet längst in) . Det skapar inget lugn men istället för att inse det och jobba med sig själv, kan det komma anklagelser mot partnern (ska du på AW nu igen, kan du inte vara hemma med mig?, varför klär du upp dig så där fint, vem ska du möta? osv), så att partnern får kompensera för osäkerheten genom att betyda och intyga att att allt är bra och kärleken finns där, samtidigt som det är lätt att känna sig anklagad även om inga sådana ord egentligen har uttalats. 
  • Anonym (Maria)

Inte lättkränkt.

Inte osäker på sin manlighet så att han har behov av att gå och göra sig till.

Tar motgångar utan att bli aggressiv.

• Anonym (A)
    Anonym (Kajsa) skrev 2018-06-16 21:15:59 följande:
    En man som (med glimten i ögat men ändå på allvar) svarar "det gör jag också" när jag säger att jag älskar honom. Och som inte tar illa upp av att jag gör likadant.
    Just så
  • AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-16 20:32:15 följande:

Vad betyder det för er?

Någon som inte bryter ihop vid problem. Psykiskt stabil. Och det kan man inte spela eller ge intrycket av om man uttrycker sig på ett speciellt sätt utan det visar sig i hur personen reagerar i jobbiga situationer. 
  • AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-16 21:05:35 följande:

Ganska så abstrakta svar! Inget mera konkret?

Kan det vara  mer konkret? Jag tycker det där var maximalt konkret.
  • Anonym (Vad menas!?)

Berätta gärna motsatserna! Dåliga instabila män som ni har träffar och hur dessa har haft för beteeenden!?

• Anonym (Ace)

En man som vågar visa känslor, vågar vara sårbar.

En som är rak och ärlig. Som visar uppskattning.

Som tar ansvar för sig själv och de han tycker om i livet. Någon som man vet att man kan lita på, gör det han säger, ger inga bubbla budskap utan står bakom sina ord.

Oattraktivt med män som spelar spel, är aggressiva, tycker synd om sig själva, lägger allt ansvar på kvinnan i ett förhållande, ser sig själv som ett offer av omständigheter, trycker ner andra runtomkring sig för att må bättre själv.

• AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-17 12:14:46 följande:

Berätta gärna motsatserna! Dåliga instabila män som ni har träffar och hur dessa har haft för beteeenden!?

Varför vill du ens veta det? Det går ändå inte att låtsas vara stabil om man inte är det. Så vad hjälper det dig?
  • Anonym (Vad menas!?)

Deg hjälper mig att förstå vad som krävs för att va av intresse för er!

Har stabilt jobb

Stabil inkomst

Är laidback

Ändå rak och tydlig

Kommer inte längre dock!

Sist jag försökte så sa tjejen att hon behövde satsa på sig själv ; med andra ord - ej intresserad

• Anonym (A)
    Anonym (Kajsa) skrev 2018-06-16 21:15:59 följande:
    Just så
  • Anonym (Trygg)
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-17 12:14:46 följande:

Tål inte att man har motsatt åsikt

Blir arg/upprörd om han gör fel

Vågar inte testa nya saker

Påverkas mycket av vad andra tycker

Kan inte sätta sig frivilligt i en obekväm situatiin

Styrs av normer
  • Anonym (Mandolin)
    Anonym (Helen) skrev 2018-06-16 21:20:32 följande:

- känner sina egna känslor och kan svara rakt på en fråga: "tycker du vi skall göra det eller det?" eller "vad tycker du om det?" Finns inget som är värre än en man som man måste dra saker och ting ur när det gäller "tyckande". Har mött en del sådana män och det är så jobbigt att lägga en massa energi på att få honom att fundera ut vad han faktiskt själv, tycker och känner.

Min tips till alla män är att försöka lära känna sig själva på djupet. Vad tycker jag? Vad känner jag?

jag ser en lucka i det resonemanget faktiskt. När du frågar en man vard han tycker och han inte kan svara så beror det förmodligen på att han inte ens berört ämnet i sina tankar. Då är det helt naturligt att man behöver få tid att fundera ut vad man tycker eller om man tycker nåt alls för det kan ju lika gärna vara så att man inte bryr sig. en fråga kräver ingen som helst eftertanke ochg därför är det troligast att en sådan fråga kommer efter att du redan tänkt igenom vad du tycker och därmed har du försprång. Mannens eventuella osäkerhet i detta läge är därför inte osäkerhet utan endast en effekt utav att han ligger efter i tankeprocessen gällande det specifika ämnet. 
  • AndreaBD
    Anonym (Helen) skrev 2018-06-16 21:20:32 följande:

Den beskrivningen håller jag inte alls med om. Det finns en hel del människor, framför allt män, som inte kan säga något på såna frågor. Jag skulle inte nobba en sån man bara för det. Det finns de som behöver lite tid på sig, eller som inte är så bra på att uttrycka sig. det finns jättemånga olika anledningar.
  • Anonym (Mmm2)

Någon som kan lugna mig när jag har ångest och "stressar". Som kan sina gränser, klarar av att ge sig själv utan förbehåll samt klarar av att säga nej när det behövs. Ärlig och varm.

• AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-17 18:23:17 följande:

Deg hjälper mig att förstå vad som krävs för att va av intresse för er!

Har stabilt jobb

Stabil inkomst

Är laidback

Ändå rak och tydlig

Kommer inte längre dock!

Sist jag försökte så sa tjejen att hon behövde satsa på sig själv ; med andra ord - ej intresserad

Du måste också tänka att det inte är det "vanliga" att en tjej bara faller för dig för att du visar intresse. Det finns jättemånga tjejer där ute som inte kommer att vara intresserade. Av olika anledningar. De flesta av dessa kan du inte göra något åt. Om det är så att den här tjejen inte vill ha en relation just nu, så spelar det ju ingen roll vad du gör.

Räkna inte med att det måste bli just den där tjejen som du har valt ut. Var hellre lite avslappnad, prata och umgås med många. De kanske blir lite ställda också, när det blir så direkt. Bättre att inte räkna med något specifikt utan umgås och se hur det utvecklas. Räkna också med att folk är olika. Var dig själv!
Svar på tråden En man trygg i sig själv?