• AndreaBD

En man trygg i sig själv?

Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-16 20:32:15 följande:

Vad menar ni tjejer med att ni söker en självsäker man som är trygg i sig själv?

Vad betyder det för er?

Vad är en oattraktiv man gör er och hur utrycker han sig?

Någon som inte bryter ihop vid problem. Psykiskt stabil. Och det kan man inte spela eller ge intrycket av om man uttrycker sig på ett speciellt sätt utan det visar sig i hur personen reagerar i jobbiga situationer. 
  • AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-16 21:05:35 följande:

Ganska så abstrakta svar! Inget mera konkret?

Kan det vara  mer konkret? Jag tycker det där var maximalt konkret.
  • AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-17 12:14:46 följande:

Berätta gärna motsatserna! Dåliga instabila män som ni har träffar och hur dessa har haft för beteeenden!?

Varför vill du ens veta det? Det går ändå inte att låtsas vara stabil om man inte är det. Så vad hjälper det dig?
  • AndreaBD
    Anonym (Helen) skrev 2018-06-16 21:20:32 följande:

En man som är trygg i sig själv:

- känner sina egna känslor och kan svara rakt på en fråga: "tycker du vi skall göra det eller det?" eller "vad tycker du om det?" Finns inget som är värre än en man som man måste dra saker och ting ur när det gäller "tyckande". Har mött en del sådana män och det är så jobbigt att lägga en massa energi på att få honom att fundera ut vad han faktiskt själv, tycker och känner.

Min tips till alla män är att försöka lära känna sig själva på djupet. Vad tycker jag? Vad känner jag?

Den beskrivningen håller jag inte alls med om. Det finns en hel del människor, framför allt män, som inte kan säga något på såna frågor. Jag skulle inte nobba en sån man bara för det. Det finns de som behöver lite tid på sig, eller som inte är så bra på att uttrycka sig. det finns jättemånga olika anledningar.
  • AndreaBD
    Anonym (Vad menas!?) skrev 2018-06-17 18:23:17 följande:

Deg hjälper mig att förstå vad som krävs för att va av intresse för er!

Har stabilt jobb

Stabil inkomst

Är laidback

Ändå rak och tydlig

Kommer inte längre dock!

Sist jag försökte så sa tjejen att hon behövde satsa på sig själv ; med andra ord - ej intresserad

Du måste också tänka att det inte är det "vanliga" att en tjej bara faller för dig för att du visar intresse. Det finns jättemånga tjejer där ute som inte kommer att vara intresserade. Av olika anledningar. De flesta av dessa kan du inte göra något åt. Om det är så att den här tjejen inte vill ha en relation just nu, så spelar det ju ingen roll vad du gör.

Räkna inte med att det måste bli just den där tjejen som du har valt ut. Var hellre lite avslappnad, prata och umgås med många. De kanske blir lite ställda också, när det blir så direkt. Bättre att inte räkna med något specifikt utan umgås och se hur det utvecklas. Räkna också med att folk är olika. Var dig själv!
Svar på tråden En man trygg i sig själv?