Hur mycket har ni andra i buffert?
Den här tråden handlar inte om sparande i stort utan är bara nyfiken på hur mycket ni andra har i lättillgängligt buffertsparande? Tänker mig medel på ett vanligt lönekonto eller liknande.
Den här tråden handlar inte om sparande i stort utan är bara nyfiken på hur mycket ni andra har i lättillgängligt buffertsparande? Tänker mig medel på ett vanligt lönekonto eller liknande.
Hur många sparar på kontanter hemma? Det är tydligen vanligt i Tyskland, där man inte litar på bankerna?.
Funderar på att köpa lite fysiskt silver/guld att ha hemma, som en riktigt prepper!
Jag har en minst en årslön på ett konto (sparkonto) jag komma åt om 2-3 dagar. Sedan har jag runt 100k som jag kommer åt idag.
Till långsiktiga sparabde där jag har ca 4mkr på låst sparkonto med bra räntan och runt 50k på aktie/räntekontot. Sparar regelbundet varje måbad och klumpsumma lite här och där under året.
Hur många sparar på kontanter hemma? Det är tydligen vanligt i Tyskland, där man inte litar på bankerna?.
Jag har alltid 0 kronor i buffert. Min fästman har en buffert jag kan ta av om det blir kris så jag behöver inte bry mig om sånt.
Jag är "fattigpensionär" och har ca 8000 i en ständig buffert. Inte mkt men jag tänker att om spisen pajar så köper jag en begagnad.