• Anonym (fedoramannen)

    Varför ratar kvinnor män med hatt?

    Jag älskar min hattar, jag bär en jämnt. En Trilby till vardags och en fedora till fest. Äger även en cowboyhatt, et stråhatt, ett plommonstop, och en sk "björnfetta" på vintern. Jag tycker att det visar på stil och klass, och är ett bra sätt att uttrycka sig på. Man kan lyfta på hatten, tippa hatten och mer saker som inte går bra alls utan hatt.

    Men hatten verkar närmast funka som preventivmedel på kvinnor. Utan hatt lyckas jag ibland att ragga. Kanske 1 gång av fem. Men med hatt lyckas jag aldrig. Har jag hatt på min tinderprofil får jag få/inga matchningar, utan hatt ganska många. Det är väldigt uppenbart att hatt inte går hem. "Björnfettan" verkar vara absolut sämst, kvinnor kan rent ut klaga på att min "björnfetta" är ful och töntig,  men vem vill ha en vanlig mössa på vintern?

    Varför hatar ni hatt, varför ratar ni män med hatt, ger hatt er dåliga associationer, är det några negativa personlighetsdrag ni förknippar med hatt?

     

  • Svar på tråden Varför ratar kvinnor män med hatt?
  • Bjoer

    För att de som har hatt antingen är gamla gubbar eller folk som försöker vara märkvärdiga. Det krävs mycket för att passa i hatt utan att se dum ut.

  • Anonym (fedoramannen)
    Bjoer skrev 2018-06-18 16:10:56 följande:

    För att de som har hatt antingen är gamla gubbar eller folk som försöker vara märkvärdiga. Det krävs mycket för att passa i hatt utan att se dum ut.


    Jag passar väldigt bra i hatt, jag tycker alla sorters hattar klär mig.
  • AndreaBD

    Alltså jag såg nyligen en man som definitivt försökte attrahera kvinnor med just hatt. Men det beror ju på modellen förstås. Den där såg ut som en Crocodile Dundee hatt och killen hade dessutom skinnväst på bar överkropp, hehe.... Så... hatt kan vara mycket attraktiv, om det är en bra modell.

  • viseversa

    Min sambo hade en cowboy hatt i skinn när vi träffades. Jag HATADE den. Så ful och äcklig och ingrodd svett så det flög en svärm av flugor runt den. Dock var han fin men då UTAN hatt. Nu har han inte använt den på måånga år som tur var men den finns kvar.

  • Anonym (fedoramannen)
    viseversa skrev 2018-06-18 16:26:09 följande:

    Min sambo hade en cowboy hatt i skinn när vi träffades. Jag HATADE den. Så ful och äcklig och ingrodd svett så det flög en svärm av flugor runt den. Dock var han fin men då UTAN hatt. Nu har han inte använt den på måånga år som tur var men den finns kvar.


    En Cowboyhatt skall inte vara helt ren tycker jag. Det är lite charmen med den, den skall se sliten ut, vara lite dammig, svettig och skitig. Man skall vara lite som Clint Eastwood i den, det är en hatt jag använder sparsamt, gillar mer min klassiska Trilby (som skall vara ren, men helt ok med lite skrynklig/sliten) eller Fedora (som skall hållas pristine)
  • viseversa
    Anonym (fedoramannen) skrev 2018-06-18 16:43:58 följande:
    En Cowboyhatt skall inte vara helt ren tycker jag. Det är lite charmen med den, den skall se sliten ut, vara lite dammig, svettig och skitig. Man skall vara lite som Clint Eastwood i den, det är en hatt jag använder sparsamt, gillar mer min klassiska Trilby (som skall vara ren, men helt ok med lite skrynklig/sliten) eller Fedora (som skall hållas pristine)
    Haha måste googla. Kan ingenting om hattar.
  • Anders 386

    Alla passar i hatt. Det är bara ovana som gör att många tycker det ser konstigt ut.
    Själv tycker jag att det är mycket snyggare med en hatt än en stickad mössa som många bär idag. På sommaren är det också mycket snyggare och behagligare än alla dessa "kepor" med olika reklamtryck.

    Det är helt enkelt inte modernt, därför går det inte hem. Men det är ett underskattat plagg - egentligen är det oerhört praktiskt med hatt. Skyddar mot både regn och sol. Men av någon konstig anledning tycker många att det ser konstlat och märkvärdigt ut.

    Jag använder själv hatt ganska ofta - men jag är inte i läget att jag jagar partner eftersom jag är gift. Dessutom på gränsen till gubbe. (Som för mig inte är ett skällsord.)

    Men man kan ju inte själv styra hur man upplevs av andra - och det gäller att infoga sig i flocken och inte sticka ut på fel sätt om man vill attrahera andra människor.

    Jag och TS går lite mer vår egen väg - men det uppskattas tyvärr sällan. Dom flesta människor vill vara som alla andra och inte sticka ut.

  • Anonym (Hattkvinna)

    Hur ung är hattmannen då? jag tycker det ser stiligt ut och det är ett personligt uttryck för klass och elegans. Jag tänker fortsätta bära mina och hoppas att du gör detsamma. Den som gillar tippet med ett par fingrar och glimten i ögonen... Kommer också acceptera resten

  • Anonym (fedoramannen)
    Anonym (Hattkvinna) skrev 2018-06-18 17:11:22 följande:

    Hur ung är hattmannen då? jag tycker det ser stiligt ut och det är ett personligt uttryck för klass och elegans. Jag tänker fortsätta bära mina och hoppas att du gör detsamma. Den som gillar tippet med ett par fingrar och glimten i ögonen... Kommer också acceptera resten


    Jag är runt 27 M´lady. *tippar uppskattande med hatten*
  • Crazzy

    För att det tillhör incel-kulturen att ha på sig fedora. Och de är i största allmänhet män med äckligt beteende och en vidrig syn på kvinnor.

Svar på tråden Varför ratar kvinnor män med hatt?